English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 336 زندانی غیر عمد گیلانی در 9ماهه سال جاری

در 9 ماهه سال جاری با مساعدت ستاددیه شعبه استان گیلان، تعداد 336 نفر از محکومان مالی جرائم غیرعمد و غیرکلابرداری از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور «کامران‌زاده» مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان در جمع خبرنگاران با ارائه گزارش آمار عملکرد این ستاد مردمی ، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تعداد 336 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد توسط ستاد دیه استان از زندان آزاد شدند که از این تعداد 82 پرونده مربوط به حوادث رانندگی، 4 مورد مربوط به قتل شبه عمد، 203 پرونده مربوط به جرائم مالی، 32 مورد مربوط به موضوع مهریه و 14 نفر  از این زندانیان نیز مربوط به محکومیت ناشی از عدم پرداخت نفقه بودند.

وی در خصوص مجموع بدهی این افراد گفت : میزان کل محکومیت این زندانیان هفده میلیارد و دویست میلیون تومان بوده که حدود پانصد میلیون تومان آورده و نقدینگی خانواده زندانی بود  و حدود 9 میلیارد و چهارصد میلیون تومان انیز ز محل اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و طلبکاران تامین گردیده است.

مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان گیلان افزود: صندوق تامین خسارت بدنی مبلغ 2 میلیارد و هفتصد میلیون تومان و ستاد دیه کشور نیز  مبلغ 4 میلیارد و پانصد میلیون تومان برای آزادی این تعداد زندانی پرداخت نموده‌اند.

کامران زاده در پایان گفت: ستاد دیه با پیگیری دقیق و مستمر تلاش دارد علاوه بر کاهش جمعیت کیفری زندانها، زمینه فرهنگ سازی در جهت کاهش این گونه جرائم  غیرعمد را فراهم کرده تا شاهد جامعه‌ای آگاه و سالم باشیم.

۱۳ دی ۱۳۹۳ ۰۸:۳۷
تعداد کلیک: ۲,۳۸۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.