English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 190 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد در لرستان

مدیرعامل ستاد دیه شعبه لرستان گفت: 190 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد در لرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون آزاد شده‌اند.

توکل شاکرمی امروز در گفت‌و گو با فارس ضمن اعلام این خبر که از ابتدای سال جاری با همت خیرین خداجو تعداد 190 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان این استان آزاد شده‌اند، گفت: ‌این افراد به دلایل عدم توانایی در پرداخت بدهی مالی، عدم توانایی در پرداخت دیه تصادفات راهنمایی و رانندگی، حوادث کارگاهی و بدهی مهریه و نفقه در زندان‌های استان لرستان محبوس بودند.

مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان لرستان افزود: ما همواره شاهد هستیم، تعدادی از افرادی که در زندان‌ها به سر می‌برند، هر چند ممکن است در مواردی سهل‌انگاری هم کرده باشد، به عنوان مثال قصور در بیمه کردن وسیله نقلیه و ... اما این اشخاص با قصد و نیت قبلی مرتکب جرم و بزه‌ای نشده‌اند، بلکه بر اثر حادثه‌ای یا مواجه‌ شدن با مشکلی به دلیل عدم توانایی مالی روانه زندان می‌شوند، این در حالی است، ماندن این افراد در زندان نه تنها هیچ سودی به حال آنها و افراد شکایت‌کننده نداشته باشد، بلکه همواره باعث بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی متعددی شده است.

این مسئول تصریح کرد: بنابراین ستاد دیه با همت شهید والامقام لاجوردی و نیت خیر بانیان تشکیل و همواره ضمن رایزنی با افراد شکایت‌کننده و تقاضای گذشت رضایتمندانه با دریافت کمک از خیرین، نهادها و منابع دولتی سعی در کمک به آزادی این افراد داشته و در همین راستا از ابتدای سال‌جاری تاکنون 190 نفر با بدهی بیش از 12 و نیم میلیارد تومان از زندان آزاد شده‌اند، این تعداد شامل هشت نفر خانم و 182 نفر مرد هستند.

شاکرمی ادامه داد: جرائم این افراد شامل 56 نفر عدم توانایی پرداخت دیه تصادفات و حوادث کارگاهی، 104  نفر عدم توانایی مالی در پرداخت بدهی و 30 نفر مهریه و نفقه بوده است.

وی از مبلغ گذشت شش میلیارد تومانی شکات خبر داد و گفت: در حقیقت باید گفت، نخستین خیرین ما در ستاد دیه شکات هستند، چرا که در طی سال‌جاری با رایزنی شورای حل اختلاف ویژه ستاد دیه استان نزدیک به شش میلیارد تومان گذشت رضایتمندانه از شکات اخذ شده که نشان از فرهنگ بالای بخشش و ایثار در جامعه است.

شاکرمی عنوان کرد: نهادینه‌ شدن فرهنگ بخشش که در آیات قران کریم و روایات بسیار تاکید شده است،  چه در بحث شکات و چه در بحث خیرین می‌تواند زمینه‌ساز آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کند.

 

۱۳ دی ۱۳۹۳ ۰۸:۲۴
تعداد کلیک: ۲,۴۹۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.