English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۷۵۰ زندانی غیرعمد از محل کمک‌ خانواده‌های متوفی

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: ۲۴۱۸ خانواده داغدار با مراجعه به ستاد دیه استان بخشی از هزینه‌های ضیافت و تاج گل عزیزان از دست رفته خود را صرف آزادی 750 زندانی جرایم غیرعمد نموده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، رسول تقی‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: سنت اختصاص مبالغ مربوط به مراسم یادبود متوفیان این روزها در سطح استان آذربایجان شرقی به یک سنت حسنه و یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است. خانواده‌های بسیاری تمام یا بخشی از هزینه روز تدفین، هزینه شب‌های سوم، هفتم، چهلم و سالگرد عزیزان سفر کرده خود را به امر خداپسندانه آزادی زندانیان نیازمندی اختصاص می‌دهند که نه با سوء نیات مجرمانه که بر حسب ناتوانی مالی و عسرت در ایفای دیون خصوصی رهسپار زندان شده‌اند.

وی افزود به برکت همین کمک‌های نوعدوستانه از روزهای شیوع ویروس کرونا که این توجه رنگ و بوی دیگری به خود گرفت، با افتخار باید اعلام نمود 750 زندانی بدهکار مالی یا محکوم به پرداخت ریه حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی از همین محل مبالغ اهدایی آزاد و به آغوش گرم خانواده‌ بازگشته‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی یادآور شد: طبق اظهارات ۲۴۱۸ خانواده‌ای که با همین منظور به ستاد دیه مراجعه نموده و مبالغ احسان ویژه مرحوم یا مرحومه خود را به این نهاد حمایتی اعطا نموده‌اند، این مبالغ هرگز در شمار هزینه‌های فراموش شده ضیافت و تاج گل محدود نمانده و تا ابد و تا وقتی که دربندی به برکت این وجوهات از محبس رهایی یافته و از نعمت آزادی مستفیذ است، خیر کثیر برای آن‌هایی به حساب می‌اید که دست‌شان از دنیا کوتاه شده و به دعای خیر عیال و فرزندان محبوسان رهایی یافته هر دم از خیرات معنوی بهره‌مند می‌شوند.

آزادی ۴۳۷ زندانی غیر عمد آذربایجان‌شرقی در ۱۰ ماهه سال جاری

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی با ارائه‌ گزارشی از فعالیت‌های این ستاد مردمی گفت: با اعتماد و همیاری خیرین خداجوی استان از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 437 زندانی جرائم غیرعمد از سطح زندان‌های استان آزاد و به کانون جامعه بازگشتند که از این افراد، ۱۱ مددجو به علت ناتوانی در تامیین دیه حوادث کارگاهی، ۲۶۱ نفر بابت بدهکاری‌های مالی و ۱۶۵ نفر در پی مطالبات مهریه و نفقه در حبس حضورر داشتند.

وی در خصوص نحوه تامین بدهی این افراد استخلاص یافته گفت: کل بدهی زندانیان آزاده شده رقمی بالغ بر ۳۰۱ میلیارد میلیون تومان بود که ۲۷۱ میلیارد تومان از آن با همت گروه صلح و سازش ستاد دیه در قالب پذیرش اعسار، تقسیط، ۱۵ میلیارد تومان آن از طرریق اخذ گذشت کسر،۱۳ میلیارد تومان به صورت کمک ویژه و مابقی با پرداخت تسهیلات فراهم شده است.

تقی‌پور ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۳۷۰ زندانی جرایم غیرعمد با رقم بدهی ۲۲۰ میلیارد تومان در بند زندان‌های استان گرفتار حبس آمده‌اند که اگر ۱۷ میلیارد تومان برای آزادی این افراد جمع‌آوری شود، مابقی مبلغ از طریق اعسار و تسهیلات اعطایی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۳۵
تعداد کلیک: ۵۴۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.