English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

با وجود افزایش قربانیان حوادث کار، اصفهان زندانی دیه ندارد

علی‌رغم افزایش 17 درصدی قربانیان حوادث کار در اصفهان، هیچ زندانی بدهکار دیه بابت ناتوانی در پرداخت خسارت‌های فوتی یا جرحی ناشی از حوادث کارگاهی حبس نیست.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسدالله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی ستاد دیه در اصفهان با تشریح وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد استان گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و 6 زندانی غیرعمد در سطح زندان‌های اصفهان تحمل حبس می‌کنند که با وجود آمار بالای این محکومان خوشبختانه هیچ زندانی بدهکار دیه ناشی از حوادث کارگاهی در بین این محبوسان نیست.

وی با اشاره به این که اصفهان در صدر پرشمارترین استان‌های کشور به جهت میزبانی از زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد، افزود: امسال قربانیان ناشی از حوادث کار در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۶ درصد افزایش داشته اما با این وجود در بحث دیات ناشی از حوادث کارگاهی هیچ گرفتار دربندی را نداریم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یادآور شد: در نه ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۰۰ نفر که همگی مرد بودند در استان اصفهان در پی وقوع حوادث کارگاهی جان خود را از دست دادند که این میزان در مقایسه با سال گذشته 15 نفر افزایش دارد.

گرجی‌زاده گفت: در این مدت ۱۵۷ زن و 1843 مرد به هنگام کار مصدوم شده‌اند که این جراحت و مصدومیت‌ها نسبت به سال 1399 تا میزان ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. سقوط از بلندی با ۳۸ فوتی، سوختگی، برق گرفتگی و کمبود اکسیژن به ترتیب بیشترین دلایل فوت حوادث کار در سطح استان اصفهان است.

انتهای پیام /

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۱۳
تعداد کلیک: ۴۹۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.