English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ریزش دیوار روی کارگر کارفرمای یزدی را روانه حبس کرد

عدم رعایت اقدامات احتیاطی در ساخت و ساز منجر به فوت کارگر گردیده و کارفرما را روانه زندان کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، عدم رعایت اقدامات احتیاطی در ساخت و ساز از قبیل نصب شمع، سپر و حایل و ستون‌های موقتی جهت مهار دیوار منجر به فوت کارگر عائله‌مندی گردیده و کارفرما یزدی را روانه زندان کرد.

آقا جلال، جهت گذران روزهای بازنشستگی در کنار خانواده، منزلِ قدیمی را در یکی از شهرستان‌های یزد خریده و عملیات بازسازی و نوسازی این منزل را به حسین آقا می‌سپارد تا منزل را از حالت کلنگی و قدیمی تبدیل به محیطی زیبا و آرام جهت زندگی نماید.

حسین آقا نیز با به کارگیری دو کارگر به نام محمد و حسن  قسمتی از ساختمان قدیمی را تخریب و ساختمان جدید را با اسکلت بتنی و سقف تیرچه بلوک بنا می‌کند.

دیوار حیاط قسمت غربی ساختمان مشرف به کوچه به ارتفاع 4 متر و خشت و گلی بوده، لذا جهت چیدن نمای سفال دیوار مذکور کارگران با دستور حسین آقا اقدام به تراشیدن دیوار مذکور می‌نمایند.

عملیات تراشیدن دیوار توسط محمد و حسن  آغاز و طی سه روز کار کردن حدود 30 سانت دیوار را تا  ارتفاع 2 متری تراشیده به طوری که ضخامت دیوار بسیار تقلیل می‌یابد.

پس از اتمام تراشیدن دیوار محمد و حسن اقدام به جابجایی خاک‌های تراشیده شده با فرغون می‌کنند تا به بیرون از خانه منتقل و مکان را برای عملیات چیدمان آجرهای جدید و نو باز کنند.

در یکی از مراحل کار پس از استقرار فرغون در مجاورت دیوار حسن با بیل خاک ها را به داخل فرغون می‌ریخته و محمد نیز خشت‌ها را داخل فرغون قرار می‌داده که ناگهان متوجه ریزش دیوار می‌گردد و به حسن نیز اطلاع می‌دهد اما قبل از این که حسن بتواند از محل فرار کند قسمت فوقانی دیوار تخریب و به روی او آوار و نامبرده بنا به نظریه پزشک قانونی به علت شکستگی استخوان جمجمه و خونریزی مغزی و آسیب نسج مغزی فوت می‌کند.

علت وقوع حادثه بر اساس اظهار نظر بازرس کار وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، روش اشتباه کار در کارگاه به لحاظ تراشیدن سطح وسیع از دیوار و ناپایدار نمودن آن و انجام کار در مجاورت دیوار اعلام گردیده است.

حال (حسین آقا) که کارفرمای این پروژه ساختمانی بوده به جای اینکه منزل آقا جلال را بازسازی کرده و به وی تحویل دهد خود را گرفتار این ماجرا دیده و طبق نظر کارشناسان رسمی دادگستری به میزان 100 درصد مقصر شناخته شده و به پرداخت مبلغ 480 میلیون تومان محکوم می‌شود.

با شکایت اولیای دم حسین آقا که توان پرداخت این بدهی را نداشت روانه زندان گردیده و حال شب‌ها و روزها را دور از همسر و فرزندان خود سپری می‌کند.

اگرچه به همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان مبلغ 120 میلیون تومان از شکات رضایت اخذ گردیده و مبلغ پرداختی  به 360 میلیون تومان کاهش یافته است اما نامبرده به علت ناتوانی در تهیه همین مبلغ همچنان در بند به سرمی‌برد.

طبق تحقیقات ستاد دیه مددجو فاقد هرگونه اموالی اعم از منقول و غیر منقول است و خانواده وی به سختی امرار معاش می‌نمایند.

نیکوکارانی که تمایل دارند به این زندانی کمک کنند می توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره ۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ بانک ملت، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک، ۳۸۰۰۰۰۹۰ بانک رفاه، شماره کارت‌های مجازی ۶۲۷۷۶۰۷۰۰۰۰۰۳۲۳۱ و ۵۰۴۱۷۲۷۰۶۶۶۶۶۶۶۸ و یا با شماره گیری کد دستوری #1133*6655*  کمک‌های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند.

روابط عمومی ستاد دیه استان یزد  با تلفن ۰۳۵۳۶۲۹۸۲۰۰  پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۱۳:۵۵
تعداد کلیک: ۵۷۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.