English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آیین نامه تسهیلات اعطایی به محکومیت‌های مالی اصلاح شد

دولت به‌منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست، آیین نامه اجرایی مربوط به تسهیلات اعطایی به مددجویان نیازمند در محکومیت‌های مالی را پس از هفت سال اصلاح و به‌روزرسانی کرد.
به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، با توجه به گذشت ۷ سال از تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به تسهیلات اعطایی به مددجویان نیازمند در محکومیت‌های مالی و لزوم به‌روزرسانی آن با توجه به افزایش قیمت دیه کامل مرد مسلمان در ماه‌های حرام و قابل پیش‌بینی بودن تغییر نرخ دیه در سال‌های آینده، هیأت وزیران به منظور اتخاذ راهکار ثابت و دائمی برای جلوگیری از تغییر مستمر آیین نامه مذکور و با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست، آیین نامه اجرایی یاد شده را اصلاح کرد.
به‌موجب اصلاحیه فوق، مبلغ تسهیلات، مدت بازپرداخت و تعداد اقساط بر اساس معیارهای مختلف از جمله میزان تسهیلات پیش‌بینی شده در قانون بودجه، تعداد و جنسیت مددجویان بدهکار، میزان کل بدهی‌های آنان، شرایط مالی مددجویان، هر ساله متناسب با تغییر نرخ دیه به پیشنهاد ستاد دیه و با تصویب وزرای دادگستری و امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شود و در تمامی مواردی که در جدول پیوستی آیین نامه اشاره شده، در این چارچوب عمل خواهد شد.
همچنین در مواردی که مددجو زن سرپرست خانوار باشد، با ارائه مدارک سرپرستی، سررسید پرداخت اولین قسط تا میزان یک سال قابل تمدید خواهد بود.
۳ بهمن ۱۴۰۰ ۱۳:۰۵
تعداد کلیک: ۴۸۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.