English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی صدها زندانی غیرعمد در سالگرد شهادت سردار دل‌ها

خیرین خداجو، صاحبان اصناف و جمعی از بسیجیان به در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی زمینه آزادی صدها زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نمودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سال گذشته در پویش «آزادی زندانی به نیابت سردار آسمانی» 707 زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیه حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی از بند زندان رهایی یافتند و امسال نیز در دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا به امروز به همت استان‌هایی نظیر کرمان، کرمانشاه، بوشهر، ایلام، خراسان‌شمالی، آذربایجان‌غربی، فارس، یزد و هرمزگان مسببات آزادی صدها مددجوی تحت حمایت ستاد دیه فراهم شده است.

آزادی ۶۳ زندانی غیرعمد در جشن جامعه ورزش کرمانشاه

بابک ترابی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمانشاه از آزادی ۶۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در قالب پویش «نذر رهایی» جامعه ورزش استان خبر داد.

وی با اشاره به تلاش ورزشکاران کرمانشاهی برای تحقق این اتفاق افزود: با حضور استاندار، مسئولین قضایی و اعضای هیات‌های ورزشی به میزبانی سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه مراسمی معنوی برگزار و جامعه ورزش استان با اهدای مبلغ یک میلیارد تومانی خود زمینه‌ساز آزادی 2 زندانی زن و 61 محکوم مرد را فراهم نمودند.

ترابی با تقدیر از همیاری اداره کل ورزش و جوانان استان، هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و بسیج حقوق‌دانان سپاه نبی اکرم (ص) یادآور شد: برگزاری ورزش باستانی و اهداء حمایل پهلوانی به استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی از سوی هیات ورزش زورخانه ای استان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

آزادی 54 زندانی جرائم غیرعمد در استان فارس

ابراهیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان فارس با بیان اقدمات ویژه این نهاد حمایتی در سالروز شهادت سردار دل‌ها گفت: به مناسبت دومین سالگرد حاج قاسم 54 محکوم مالی و متعهد پرداخت دیات از بند رهایی یافتند.

وی با تقدیر از حمایت سپاه فجر، بسیج حقوقدانان و دادگستری استان فارس در تحقق این برنامه افزود: در این پویش عمومی که با عنوان «احسان حاج قاسم» برگزار شد 46 محکوم مرد و 8 بدهکار مالی زن که به طور ناخواسته و بر حسب ناتوانی مالی سر از زندان درآرده بودند آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

آزادی ۳۴ زندانی غیر عمد هرمزگانی در پویش مردمی شهید سلیمانی

احمد مرادی نژاد، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان گفت: به مناسبت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت الگوی اخلاص سردار سلیمانی نسبت به آزادی زندانیان جرائم غیرعمدی اقدام شد.

وی افزود: در این طرح سراسری، ستاد دیه استان هرمزگان نیز با مشارکت نیکوکاران و البته پیگیری و پذیرش اعسار و تقسیط محاکم قضایی در راستای آزادی تعداد ۳۴ زندانیان واجد شرایط اهتمام داشت.

مرادی‌نژاد اظهار کرد: رقم بدهی این زندانیان رقمی معادل ۲۵۱ میلیارد ریال بود که در جریان رسیدگی تا حدود 50 درصد این مبلغ از سمت شکات خصوصی گذشت شد.

آزادی 5 زندانی یزدی در گلریزان «مهر فاطمی»

همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، آیین گلریزان مهر فاطمی با حضور جمعی از نیکوکاران و مسئولان استان یزد برگزار شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: رشادت‌ها و اخلاق نیکوی این بزرگمرد او را به عنوان یک اسطوره در منطقه و جهان اسلام معرفی کرده است.

سید مسعود عظیمی افزود: ستاد دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی و مردمی است که رسالتش رسیدگی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است و در کنار این مهم در راستای فرهنگ سازی برای جلوگیری از ورود افراد به دلایل محکومیت‌های مالی به زندان تلاش می‌کند که در این راستا از ابتدای سال تعداد ۱۴۶ مددجوی جرائم غیرعمد با کمک نیکوکاران از سطح زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

در این مراسم که به همت مرکز نیکوکاری امام هشتم علیه‌السلام و با میزبانی سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای برگزار شد، شرکت‌کنندگان با اهدای مبلغی معادل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زمینه آزادی 5 نفر از محبوسان تحت حمایت ستاد دیه را فراهم نمودند.

آزادی ۲۷ زندانی جرایم غیرعمد در بجنورد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: همزمان با دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ۲۷ زندانی جرایم غیرعمد با کمک بسیجیان، خیران و این ستاد از زندان های استان آزاد شدند.

گرجی افزود: مددجویان از محل کمک های خیران، بسیجیان، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به از زندان های خراسان شمالی آزاد شده‌اند.

آزادی 57 زندانی اردبیلی در پویش مکتب شهید سلیمانی

به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و گرامیداشت دومین سالگرد سردار دلها شهید سلیمانی 57 تَن از زندانیان جرایم غیر عمد استان اردبیل آزاد و به آغوش جامعه بازگشتند.

در بیست وچهارمین نشست اعضای هیات امنای نمایندگی ستاددیه استان اردبیل که به ریاست حجت الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستر ی و رئیس هیأت امنای نمایندگی این نهاد خیریه برگزار شد، کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاد دیه اظهار کرد: به برکت این روزها 57 زندانی مالی با رقم بدهی بالغ بر 218 میلیارد ریال از بند رهایی یافتند.

وی با تشکر از مشارکت بسیج حقوقدانان سپاه حضرت عباس علیه‌السلام افزود: از این تعداد 28 نفر در هفته ی بسیج با اجرای پویش نذر رهایی از زندان های استان آزاد شده بودند و29 تَن دیگر نیز در قالب پویش مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی سند استخلاص خود را دریافت کردند.

آزادی 7 بدهکار مالی تبریزی در سالروز شهادت حاج قاسم

رسول تقی‌پور، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان آذربایجان شرقی در خصوص برنامه‌های ویژه 13 دی‌ماه اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم و به همت خانواده شهید حسینی، آقای صفرزاده خیّر مرندی در این روز زمینه آزادی 7 بدهکار مالی ناشی از جرایم غیرکلاهبرداری فراهم گردید.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون به همت خیرین تعداد ۴۰۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با مجموع بدهی بالغ بر ۲۷۶ میلیارد تومان از بند رهایی یافته‌اند که غالب این افراد به برکت همین روزهای خاص از گرفتاری حبس نجات یافته‌اند.

1

انتهای پیام /

۱۵ دی ۱۴۰۰ ۰۸:۳۹
تعداد کلیک: ۶۹۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 4.0  (1 رای)
  • حسین زاده
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۴۸
  • 4
  • 0
    0

برای کمک به آزادی زندانی چکار باید انجام دهیم


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.