English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 63 زندانی غیرعمد کرمانی در سالروز شهادت سردار دل‌ها

رییس کل دادگستری کرمان گفت: به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ۶۳ مددجوی جرایم غیرعمد از سطح زندان های استان آزاد خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله موحد در نشست اعضاء هیات امنای ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در سال جاری زمینه آزادی ۱۸۹ مددجوی نیازمند فراهم شده است.

مقام اول قضایی در استان با اشاره به آغاز عملیات ساخت ساختمان جدید ستاد دیه استان گفت: این ساختمان در آینده‌ای نزدیک به مرکزی برای حمایت از زندانیان و خانواده زندانیان تبدیل خواهد شد.

در ادامه این نشست سید حجت‌الله موسوی‌قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز در سخنانی گفت: به تازگی در هفته بسیج زمینه آزادی ۷۰ زندانی واجد جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۴۲ میلیون تومان فراهم شد که در جمع مددجویان آزاد شده ۱۷۱ نفر از محل کمک‌های مردمی و هشت میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز از اعتبارات ستاد استانی تامین گردید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان ادامه داد: 5 نفر از این زندانیان عائله‌مند با استفاده از تسهیلات بانکی به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان و 2 نفر نیز از محل کمک‌های صندوق تامین خسارت های بدنی آزاد شدند.

موسوی‌قوام ضمن بیان این که از ابتدای سال تاکنون در جریان رسیدگی به پرونده محکومان غیرعمد تا میزان ۲۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سوی شکات گذشت شده است، گفت: به واسطه این نگاه حمایتی و با تاسی به آیات و روایات متعدد موجود در حوزه انفاق، قابل تامل است ۱۰ مددجوی جرایم غیرعمد با جلب رضایت طلبکاران بدون پرداخت هر وجهی از بند رهایی یافته‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمان اعلام کرد: هم اکنون ۱۶۴ مددجوی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های استان کرمان تحمل حبس می‌کنند که ۱۰۹ نفر آن‌ها طی سه ماه گذشته وارد زندان شده‌اند.

موسوی‌قوام گفت: از مجموع مددجویان حاضر در زندان‌ها ۹ نفر به دلیل دیه تصادفات رانندگی، ۸۱ نفر به دلیل صدور چک‌های بدون پشتوانه، ۶۶ نفر به دلیل ناتوانی در قبال تعهدات مهریه  و 8 نفر نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه وارد زندان شده‌اند.

انتهای پیام /

۷ دی ۱۴۰۰ ۰۸:۲۲
تعداد کلیک: ۶۱۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.