English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 5421 زندانی غیرعمد در هشت ماهه ابتدای سال

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون به همت خیرین نوعدوست تعداد 5421 زندانی جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر 18 هزار میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافته‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی با اعلام این خبر گفت: 203 نفر از این زندانیان آزاد شده در شمار محکومان زن و الباقی در زمره بدهکاران  مرد بود که به دلیل ناتوانی در تامین بدهی مالی و یا ناتوانی در پرداخت دیات (حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی) در بند حضور داشتند.

اصفهان در صدر فهرست آزادی‌ها قرار دارد

وی افزود: اصفهان با آزادی 427 زندانی غیرعمد بیشترین آزادی را در جدول فرآیند به خود اختصاص داده و در ادامه استان‌های البرز با استخلاص 360 بدهکار، آذربایجان شرقی با رهایی 349 مددجو و خراسان رضوی با آزادی 348 زندانی قرار دارند.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور با اشاره به این که تنها سه درصد از زندانیان مساعدت شده را بدهکاران دیات تشکیل داده‌اند، اظهار کرد: در تفکیک جرایم این زندانیان باید گفت 61 نفر بابت دیات فوتی و جرحی ناشی از تصادفات رانندگی، 45 نفر به دلیل دیات حوادث کارگاهی و 44 مددجو هم به علت ایراد صدمه بدنی غیرعمد یا شبه عمد روانه زندان شده‌ بودند.

بیشترین محکومان غیرعمد بدهکاران مالی هستند

وی با بیان این که قریب به اتفاق مددجویان مورد حمایت ستاد دیه را بدهکاران مالی شامل می‌شوند، گفت: از جمع 5421 زندانی آزاد شده در هشت ماهه سال جاری تعداد 3437 نفر را بدهکاران محکومیت‌های مالی ناشی از صدور چک یا سفته هستند و در وهله بعد متعهدان پرداخت مهریه و نفقه هستند.

گذشت 34 درصدی شکات از محکوم‌به

جولایی با تشکر از همراهی برخی شکات در رسیدگی به پرونده‌های خصوصی افزود: در دعاوی مطرح شده از سوی اولیاء دم و طلبکاران قابل تامل است شاکیان با چشم‌پوشی از 34 درصد مطالبات خود نقش مهمی در مختومه شدن پرونده‌ها داشتند.

نقدینگی 2.5 درصدی خانواده زندانیان برای آزادی

رئیس هیات امناء ستاد دیه بیان کرد: در مسیر رسیدگی به پرونده‌ها خانواده برخی از زندانیان با فروش اموال یا با دریافت قرض یا وام‌های اغلب خانوادگی 2.5 درصد اصل بدهی‌ها را تامین و فرآیند رسیدگی را تسریع بخشیدند.

انتهای پیام /

۱۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۸
تعداد کلیک: ۶۱۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 4.0  (1 رای)
  • امیدمتش
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ۱۰:۳۹
  • 4
  • 0
    1

سلام من ازخدامتعال هرچه زودتر آزادی زندانیان راخواهانم


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.