English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جای تعجب دارد که میزان بدهی زندانیان با تورم افزایش می‌یابد

امام جمعه اصفهان گفت: جای تعجب است که بدهی زندانیانی که به دلیل جرایم مالی در زندان به سر می‌برند، هر روز و مطابق با نرخ تورم افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جمع مسئولین قضایی استان اصفهان با تقدیر از همراهی مردم نوعدوست در امر آزادی زندانیان نیازمند گفت: در 7 ماهه امسال به همت نمایندگی ستاد دیه تعداد ۳۵۶ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی‌های میلیاردی آزاد شده‌اند که این امر قابل تقدیر است.

امام جمعه اصفهان افزود: جای تأسف است افرادی که صرفا به دلیل ناتوانی مالی دارند به زندان افتاده‌اند و هر روز هم بابت تاخیر در تادیه به بدهکاری آن‌ها افزوده می‌شود. این جای تعجب دارد که با افزایش نرخ تورم مشکلاتی از این دست هم شدت پیدا می‌کند.

سخت‌ گیری‌ها در اعسار را قبول ندارم

وی افزود: تعیین اعسار باید از سوی قضات با دقت و سرعت بیشتری انجام شود تا افراد زندانی بتوانند با برنامه‌ریزی درست نسبت به پرداخت بدهی‌هایشان اقدام کنند؛ سخت‌گیری‌ها در اعسار را قبول ندارم و باید بر طبق فرمایشات قرآن این امر تسهیل شود.

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن قدردانی از عملکرد محمدرضا حبیبی، رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: وی انسانی متدین، شجاع، نفوذ ناپذیر، حق جو، حق شناس و حق گو بود و امیدوارم در ادامه مسئولیت‌هایش موفق باشد.

انتهای پیام /

۱۷ آبان ۱۴۰۰ ۰۸:۲۲
تعداد کلیک: ۵۸۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.