English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

خادمان رضوی ۹ بانوی بدهکار زندانی را آزاد کردند

رییس مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی گفت: در اجرای طرح «نذر امام» ۹ تن از مادران که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در استان‌های مختلف دربند بودند، با همت خادمان حرم رضوی از زندان آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، فاطمه دژبرد با اعلام این خبر گفت: این بانوان که از زندان های خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، یزد و خراسان شمالی آزاد شده‌اند، به همراه خانواده خود برای یک سفر زیارتی سه روزه به مشهدالرضا دعوت می‌شوند تا ضمن تجدیدعهد با امام رئوف علیه‌السلام داشته باشند.

وی ادامه داد: حمایت از این بانوان به همین‌جا ختم نمی‌شود و کانون‌های خدمت رضوی بانوان و خانواده نیز با همیاری ستاد دیه تا یک سال ارتباط با این خانواده‌ها را حفظ خواهند کرد و برای شناسایی و حل مشکلات زندگی آن‌ها، در کنارشان خواهند بود.

رییس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی به انجام دقیق پایش پرونده‌های این محکومان اشاره کرد و گفت: اکثر بانوان زندانی در کشورمان، نه به خاطر بزهکاری و ارتکاب به جرائم، بلکه به دلیل عدم آگاهی و غفلت نسبت به پیچیدگی‌ فعالیت در حوزه اجتماعی دچار مشکل شده و حالا پشت میله‌های زندان هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح «نذر امام» برای آزادی این بانوان افزود: نگاه و رویکرد بنیاد کرامت رضوی در اجرای این طرح، بیش از آنکه جذب کمک‌های نقدی باشد، جلب رضایت از شاکیان و همراه کردن نهادها و دستگاه‌های مرتبط در این کار، به برکت نام حضرت رضا علیه‌السلام بوده است.

دژبرد ادامه داد: طبق آمار ارایه شده از سوی ستاد دیه کشور حدود سه درصد از کل زندانیان کشور را بانوان شامل می‌شوند و اگرچه این رقم، نسبت به آمار جهانی پایین‌ است، اما با توجه به فرهنگ و سبک زندگی ما و جایگاه زن و مادر در خانواده‌ها، وجود حتی یک مادر در زندان، قابل پذیرش نیست.

وی گفت: باید توجه داشت که نقش مادر در کانون خانواده، کلیدی است و فقدان او سبب بروز ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌های دیگری برای خانواده و حتی جامعه خواهد شد.

رییس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با نهادها و مؤسسات خیریه برای تسریع و تقویت این حرکت، افزود: طی تفاهم‌نامه‌ با ستاد دیه کشور مقرر شد به میزان جلب مشارکت‌های مردمی و جذب نذور و کمک‌های خیران، ستاد دیه نیز به همان میزان به گسترش این طرح کمک کند.

وی ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته با ستاد دیه، پویش «نذر امام» تا پایان سال جاری برای کمک به آزادی تعداد بیشتری از زنان معسر زندانی ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام /

۱۱ آبان ۱۴۰۰ ۰۸:۳۹
تعداد کلیک: ۶۵۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.