English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کودک ۹ ساله‌ با عیدی‌های خود ۳ زندانی غیرعمد را آزاد کرد

پرهام صارم کودک ۹ ساله مشهدی است که با اهداء پول‌های پس‌انداز و عیدی‌های خود سبب آزادی سه زندانی غیرعمد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، کمک به افراد گرفتار و نیازمند همواره یکی از تاکیدات دین مبین اسلام است و ائمه معصومین علیهم‌السلام در ابعاد و اقسام مختلف همواره بر این موضوع تاکید داشته‌اند و به مددرسانی به افراد نیازمند توصیه نموده‌اند.

کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد یکی از اقسام عمل خیر محسوب می‌شود که با فرهنگ‌سازی مناسب رشد و توسعه قابل توجهی در جامعه داشته‌است؛ به‌طوری که چندی پیش یک نوجوان ۱۳ ساله به نام محمدمهیار یزدیان با اهداء سهم‌الارث مادرش باعث آزادی یک زندانی در یزد شده بود.

حالا یک کودک ۹ ساله با اهدای عیدی‌ها و پس‌انداز خود باعث آزادی ۳ زندانی جرایم غیرعمد از زندان بابل شده‌ است.

پرهام صارم که در ایام ولادت پیامبر اکرم صلو‌ه‌الله‌علیه و امام جعفرصادق علیه‌السلام همراه والدین به استان مازندران سفر کرده بود، با حضور در زندان بابل و اهدای ۲۰۶ میلیون ریال سه زندانی را آزاد کرد.

این نیکوکار نوجوانبا در خصوص نیت‌اش می‌گوید: «پس از مشورت با یکی از دوستانم با عنایت به اینکه قصد داشتم کار خیری انجام دهم، تصمیم گرفتم با این پول موجبات آزادی یک زندانی را فراهم کنم که در نهایت پول‌های پس‌انداز و عیدی‌هایم را روی هم گذاشتم».

پرهام در مورد اینکه چرا تصمیم به آزاد کردن زندانیان غیرعمد کرد، بیان می‌کند: «با پدرم و دوستانم صحبت کردم و با توجه به اینکه قصد داشتم کار خیری انجام دهم، در نهایت تصمیم گرفتم تا با پول‌های پس‌انداز و عیدی‌های خود چند زندانی را آزاد کنم».

وی به ماجرای سفر خانوادگی خود به استان مازندران اشاره می‌کند و می‌گوید: «در جریان سفر به بابل با یکی از آشنایانی که داشتیم با زندان بابل رفتیم و سه نفر از زندانیان را آزاد کردیم».

این کودک ۹ ساله به انجام خیر علاقه زیادی دارد؛ یکی از کار‌های خیر پرهام اهدای لباس به نیازمندان است. «همیشه سعی می‌کنم تا کار‌های خیر مختلفی انجام دهم؛ به‌طور مثال برخی از لباس‌های خود را به نیازمندان می‌دهم».

پدر پرهام که او نیز به ایجاد اشتغال برای افراد سابقه‌دار و معتادانی که ترک کرده‌اند، در کاشمر شناخته شده است، در خصوص اقدام فرزندش به گفت: «پرهام با پولی که از عیدی‌ها و هدایای تولدش جمع کرده بود، قصد داشت کار خیری انجام دهد؛ به‌همین دلیل چند گزینه را بررسی کردیم و در نهایت پرهام تصمیم گرفت که چند زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کند».

انتهای پیام/

۱۰ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۳۹
تعداد کلیک: ۶۷۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.