English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانیان در فارس، از بانوی باردار تا مادر مبتلا به سرطان

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: با همت خیرین ۴۰۰ میلیون تومان کمک برای آزادی زندانیان جمع آوری و به ستاد دیه استان اختصاص گردید که در میان این زندانیان از مادر مبتلا به سرطان تا بانوی باردار وجود دارد.

اسحاق ابراهیمی روز سه شنبه در آیین آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد زندان های فارس اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۷۰ نفر زندانی غیرعمد با همت ستاد دیه آزاد شده اند  که از این تعداد ۲۵۷ نفر مرد و ۱۳ نفر زن می باشند.

وی با اشاره به اینکه شاکیان پرونده های زندانیان مالی بزرگترین حامی ستاد دیه هستند اضافه کرد:  مبلغ ۱۴۶ میلیارد تومان بدهی این افراد بوده است که مبلغ ۶۹ میلیارد تومان آن را شکات از حق خود گذشت کرده و رضایت داده‌اند.

مدیرکل زندان های فارس اضافه کرد: مبلغ یک میلیارد تومان را زندانیان خودشان تامین کردند و با اعسار زندانیان به مبلغ ۵۹ میلیارد تومان نیز توسط مراجع قضایی موافقت شد.

ابراهیمی یادآور شد: مبلغ ۶میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان نیز  بانک های عامل به صورت وام قرض الحسنه پرداخت کردند و مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق تأمین خسارت های بدنی پرداخت گردید.

وی یادآور شد: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز توسط خیرین استان و ستاد دیه کشور پرداخت شده است.

مدیرکل زندان های فارس یادآور شد: امروز هم با همت خیرین برای آزادی زنان بدهکار تلاش کردیم که این افراد ویژگی های خاصی داشتند.

ابراهیمی گفت: در این جمع، مادر بارداری هست که هم خودش و هم همسرش زندانی هستند و سایر فرزندان نزد فامیل نگهداری می شوند و  برای آزادی این خانم، مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه گردید.

وی اضافه کرد: در بین آنان، زن سرپرست خانوار که بیماری سرطان دارد، زن سرپرست خانوار که دو فرزند معلول دارد و مجموع بدهی این ۵ بانوی زندانی بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که مبلغ ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن از شکات رضایت گرفته شده است و حدود ۶۰۰ میلیون پرداخت شده است که ۴۰۰ میلیون تومان آن  از طرف خیر داوودی و همراهانشان و مابقی با همت ستاد دیه پرداخت شده است.

مدیرکل زندان های فارس گفت: در مجموع ۷۷۶ محکوم مالی در زندان‌های استان فارس تحمل کیفر می‌کنند و استان فارس از نظر تعداد محکوم مالی در کشور رتبه اول را دارد که ضرورت دارد خیرین و نیک اندیشان کمک کنند تا مشکلات این افراد مرتفع شود.

وی ادامه داد: تعداد ۴۲ نفر از این زندانیان محبوس زن و ۷۳۶ نفر مرد هستند که تعداد ۱۲۶ نفر به جرم پرداخت مهریه، ۵ نفر نفقه، ۵۵۹ نفر محکومیت های مالی، ۲۲ نفر به دلیل تصادف و ۲۲ نفر هم در حوادث کارگاهی،دیه بدهکار هستند.

 

۸ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۱۶
تعداد کلیک: ۶۳۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.