English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 35 زندانی غیرعمد به برکت جشن میلاد پیامبر در اردبیل

عیدانه خیرین در هفته وحدت آزادی 35 زندانی جرایم غیرعمد استان اردبیل را به دنبال داشت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت محمد صلوه الله علیه و امام جعفر صادق علیه‌السلام زمینه آزادی ۳۵ تَن از زندانیان جرایم غیرعمد مالی از زندانهای استان اردبیل فراهم شد.

حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر جمعیت زندانیان استان اردبیل به صورت چشم‌گیری کاهش یافته و در حوزه رهایی بدهکاران مالی ناشی از جرایم غیرکلاهبرداری اقدامات حبس‌زدای خوبی صورت گرفته است.

او افزود: فعالیت‌های این ستاد در زمینه فراهم نمودن بستر مناسب برای آزادی زندانیان نیازمند آثار بسیار مثبتی را در جامعه داشته است ویکی از راهکارهای اساسی درزمینه کاهش جمعیت محبوسان تقویت فعالیت‌های پیشگیرانه و حمایتی ستاددیه استان است.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان اردبیل در این جلسه گفت: در سال جاری تعداد ۱۵۳زندانی غیرعمد و مالی با مبلغ بدهی بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان از سطح زندان‌های استان آزاد شدند.

کثیرلو اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت پیامبر اکرم صلوه الله علیه و امام جعفر صادق علیه‌السلام نیز تعداد ۲۱ تَن از زندانیان جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی بالغ بر ۱۱میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد و ۱۴تَن دیگر نیز با مبلغ محکومیت ۱۰میلیارد تومان تا انتهای هفته گذشته از بند رهایی یافتند.

کثیرلو تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد ۱۸۲زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان اردبیل به دلیل محکومیت مالی حبس هستند که از این تعداد ۸۴ تَن واجد شرایط کمک ستاد دیه هستند.

وی افزود: با فرهنگ‌سازی انجام یافته در سطح استان خوشبختانه شاهد افزایش کمک‌های خیرین استان نسبت به سال‌های گذشته هستیم و امیدواریم که با ادامه این روند زمینه آزادی هرچه بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد اردبیل فراهم شود.

1

انتهای پیام /

۸ آبان ۱۴۰۰ ۰۸:۴۹
تعداد کلیک: ۶۰۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.