English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مددجوی دیروز، کارآفرین امروز

بازگشت به زندگی و شروع را می‌شد درست در چشم‌های ریز احمدآقا خواند، چشم‌هایی که از روزهای خوب و امید و شادی خبر می‌دادند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، احمدآقا پدر سختکوش یزدی که به کار ساخت سرویس خواب مشغول بود، در سال ۱۳۹۸ به دلیل نوسانات بازار، نداشتن توان پرداخت بدهی و اجاره بهای کارگاه روانه زندان شد.

پدر که می‌بایست نان‌آور خانواده باشد، حالا با بدهی عازم زندان شده و روزها و شب‌ها را دور از خانواده و فرزندان خود سپری می‌کرد.

در رمضان همان سال به همت ستاد دیه استان یزد و  با کمک خیرین و موسسه خیریه «لبخند بهار»، بدهی وی به طلبکاران پرداخت و زمینه آزادی این پدر از زندان فراهم شده و احمدآقا در روز عید سعید فطر به آغوش خانواده خود بازگشت.

با همراهی نیکوکاران این موسسه خیریه، وسایل کار این پدر هنرمند که توسط صاحب کارگاه به جای طلب وی توقیف شده بود، با پرداخت بدهی به وی بازگردانده شد.

احمدآقا در پارکینگ خانه‌ی اجاره‌ای خود مجدد به ساخت سرویس خواب مشغول شد و با سعی و تلاش و پشتکار سعی کرد تا تلخی روزهای حبس و دوری از فرزندان را به دست فراموشی سپرده و روزهای شیرین و خاطرات زیبایی را به جایگزین آن روزهای سرد کند.

با همت خیرین، کالای ساخته شده توسط احمدآقا کم کم روانه بازار شده و به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالای آن، مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته و روز به روز تقاضا بیشتر شده و احمد آقا مجبور به اجاره یک کارگاه بزرگ‌تر و جذب نیرو شد و این کار را توسعه داد.

حالا بعد از گذشت دو سال، این پدر هنرمند تمام تلاش خود را به کار گرفته و تبدیل به یکی از کارآفرینان استان شده، دست چندین نفر را در کارگاه خود گرفته و لبخند را به خانواده خود و آنها هدیه کرده است.

«شادی واقعی» یعنی دیدن چنین صحنه‌هایی، دیدن نتیجه مهربانی و مهروزی نیکوکاران گمنامی که با کمک خود گاهی مسیر زندگی های بسیاری از انسانها را تغییر می‌دهند.

انتهای پیام /

۲۶ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۰۵
تعداد کلیک: ۷۰۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • سجادصادقی
  • ۴ آبان ۱۴۰۰ ۲۰:۴۱
  • 0
  • 0
    0

اقا منم کاسبکارم مثلا نون اور پدر پیرم و ابجی بیوه بادوتا بشه باشم ولی الان زندانیم مغازمم که اتیش گرفته حسابامم که بانک بخاطر بدهی که داشتم مسدود کرده وهیچ راهی ندارم کاش یه ادم خیرهم دست مارو‌میگرفت 09162088298


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.