English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 1 میلیارد ریالی خیرین یزدی در ویژه برنامه «نوای دل»

نیکوکاران یزدی با حضور در برنامه نمایشی «نوای دل» و گلریزان به مناسبت اربعین حسینی مبلغ یک میلیارد ریال به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی ستاد دیه استان یزد با همکاری اداره فرهنگی و تربیتی زندان شماره 2 شهر یزد اقدام به برگزاری ویژه برنامه نمایشی «آوای دل» و گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نمود.

در این برنامه که با حضور معاون دادستان استان یزد، مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان، قضات و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب و خانواده آن‌ها و خیرین دارالعباده همراه  بود مبلغ 100 میلیون تومان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

در ابتدای این برنامه مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با اشاره به قسمت از زیارت اربعین در خصوص حرکت امام حسین علیه‌السلام و اهدای خون خود  برای نجات مردم از گمراهی گفت: با کوشش پرسنل خدوم ستاد دیه استان یزد از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 90 زندانی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

سبزواری افزود: بدهی این مددجویان مبلغ 402 میلیارد ریال بود که به میزان 326 میلیارد ریال  از سوی کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از جانب شکات خصوصی گذشت اخذ گردید و این مددجویان تنها با پرداخت مبلغی بالغ بر 76 میلیارد ریال از بند رهایی یافتند.

وی با تشریح وضعیت قضایی این مددجویان اظهار کرد: از این تعداد 60 مددجو  بابت محکومیت‌های مالی، 12 مددجو به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه ، 11 مددجو به علت عدم توانایی در تامین مهریه، 5 مددجو با عنواین ناشی از حوادث کارگاهی و در نهایت 2 مددجو تحت موضوعات ناشی از دیه تصادفات رانندگی در بند بودند.

این مقام مسئول در خصوص پویش‌های مردمی ستاد دیه در ایام سوگواری محرم و صفر گفت: در ایام عزادای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام  کمپین «هر هیئت آزادی یک زندانی» اجرا و برنامه تلویزیونی «نذری ماندگار» در 30 قسمت تولید و از شبکه استانی یزد پخش شد که با اجرای این پویش مبلغی معادل600 میلیون تومان از جانب خیرین و هیئت‌های عزاداری استان جذب و برای آزادی 13 نفر از زندانیان نیازمند تحت حمایت ستاد دیه اختصاص یافت.

نایب رئیس هیئت امناء هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در ادامه تصریح کرد : در ماه صفر نیز پویش «قدم قدم تا آزادی: توسط ستاد دیه استان اجرا گردید و تا انتهای ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت. برنامه‌ای حمایتی که تا کنون مبلغی قریب به 550 میلیون تومان در قالب آن به ستاد دیه استان یزد اهدا شده است.

در ادامه برنامه و پس از دکلمه خوانی و اجرای نمایش عاشورایی «نوای دل» نیکوکاران زحاضر در مراسم مبلغی افزون بر یکصد میلیون تومان به آزادی مددجویان جرائم عمد اهدا نمودند.

1

انتهای پیام /

۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۵:۳۳
تعداد کلیک: ۷۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.