English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جرایم غیرعمد زندانیان دعاوی مالی، مهریه و دیه است

مدیر عامل ستاددیه شعبه استان بوشهر گفت: در سال جاری 59 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های بوشهر آزاد شدند اما هنوز 80 زندانی دیگر در انتظار آزادی به سر می‌برند.

سید اسماعیل موسوی حقیقی در گفت‌وگو با «حمایت» با بیان اینکه 139 زندانی غیرعمد در زندان‌های استان بوشهر حضور داشتند، خاطرنشان کرد: برخی از این زندانیان با ارایه ضمانت‌های لازم آزاد شدند و پرونده برخی از افراد در حال رسیدگی در مراجع قضایی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون 59 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد که میزان کل بدهی آنان بیش از 65 میلیارد ریال بوده است از زندان آزاد شده اند، افزود: قابل ذکر است که ستاد دیه با پرداخت مبلغی بیش از25میلیارد ریال و اخذ رضایت شکات به مبلغ بیش از 39میلیارد ریال موجبات رهایی این زندانیان را فراهمکرده است.

این مقام مسئول در ستاد دیه استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین جرایم غیرعمد استان مربوط به جرم مالی بوده است، تصریح کرد: نبود استطاعت مالی و نداشتن توان پرداخت بدهی‌ها و دیات در برخی از زندانیان، منجر به محبوس شدن آنان می‌شود و این موضوع فارغ از نادیده گرفتن یک سری مسائل، از طریق زندان به فقیر بودن مردم و ضعف بنیه مالی آنان نیز بر‌می‌گردد.

موسوی اضافه کرد: طبق آخرین آمار و با توجه به تعداد زندانیانی که به دلیل جرایم غیرعمد در زندانهای استان تحمل حبس می کنند 59درصد جرایم مالی، 24درصد مهریه و 17درصد دیه است که از این تعداد 48 نفر طی 8ماهه نخست سال جاری آزاد شده‏اند.

وی درباره برنامه‌هایی که در راستای جذب خیران بوشهری در این استان صورت گرفته است، نیز توضیح داد: ستاد دیه استان بوشهر سعی داشته است تا با روش‌های مختلف ارزش و جایگاه خدمات ستاد دیه را به جامعه و مردم معرفی کند بنابراین با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی در مراسم ملی و مذهبی خیران را به کمک تشویق می‌کنیم.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان بوشهر اضافه کرد: از سخنران‌ها روحانیان و ائمه جماعات نیز درخواست شده است تا برای تشریح خدمات ستاد دیه در سخنرانی‌های خود به امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کننند. بهره برداری از رسانه‌های استانی و سایت‌های مربوط به استان هم از سیار راههای ارتباطی ستاددیه است.

علاوه بر این روشهای عمومی جلسات اختصاصی با بازرگانان ، تجار و همچنین تشکیل جلسه با مسئولان مختلف نمونه‌هایی از نحوه جذب خیران در حوزه ستاد دیه بوده است.مدیر عامل ستاد دیه بوشهر خاطرنشان کرد: برگزاری جشن‌های گلریزان یکی از شرایط جذب خیران است، بر این اساس همه مردم با نحوه خدمات ستاد آشنا شده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان بوشهر از همکاری بسیار خوب خیران در راستای آزادی زندانیان خبر داد و بیان کرد:برنامه‌ریزی‌های خوبی به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد داریم که در این مسیر نیازمند همکاری و همراهی خیران مانند سنوات گذشته هستیم.

تلاش برای جامعه‌ای امن و سالم نیازمند همت جمعی

وی به دو رسالت اساسی ستاد دیه اشاره کرد و در این زمینه گفت: رسالت نخست تلاش برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد است که سبب رفع گرفتاری فرد مجرم، خانواده وی و خانواده آسیب دیده (شاکیان)می‌شود که با این روش تاکنون حدود 80 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور آزاد شده است.

وی خاطرنشان کرد:رسالت دوم در ابعاد فرهنگی و قوانین پیشگیرانه است که در این راستا اجرای آزمایشی بیمه شخص ثالث به صورت اجباری و تصویب قانون تعیین سقف 110 سکه طلا به عنوان مهریه از جمله این برنامه‌ها بوده است.

موسوی‌حقیقی مشارکت عمومی را در کاهش جرایم ضروری دانست و افزود: جرم یک پدیده اجتماعی است و از این منظر تلاش برای پیشگیری از جرایم، یک مسئولیت عمومی بوده و فقط بر عهده حاکمیت نیست.

وی اضافه کرد: شعاع یک جرم ممکن است بخش زیادی از جامعه را در‌ بر‌ بگیرد؛ از این رو تلاش برای جامعه‌ای امن و سالم نیازمند همت جمعی و همکاری عمومی است.مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت:ستاد دیه توانسته است رسالت خود را در زمینه فرهنگسازی و وضع قوانینی از جمله تعیین سقف مهریه و اجباری شدن بیمه شخص ثالث به انجام برساند که امیدواریم ما نیز با قدم گذاشتن در این مسیر و مشارکت در این امر بتوانیم شاهد رشد و تعالی جامعه باشیم.

۹ دی ۱۳۹۳ ۱۳:۵۷
تعداد کلیک: ۲,۵۶۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.