English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

قفل‌هایی که به برکت غدیر می‌شکند

جشن گلریزان مجازی ویژه عیدغدیرخم در صدد است تا زمینه آزادی حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد استان یزد را فراهم نماید.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در این پویش مردمی که با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری استان یزد شروع و تا روز عید سعید غدیر خم ادامه خوهد داشت خیرین در تلاش هستند تا با برپایی یک آیین گلریزان مجازی زمینه آزادی سرپرستان عائله‌مندی را فراهم نمایند که به دلیل ناتوانی در پرداخت دیون و قروض راهی حبس شده‌اند.

سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به شرایط قرمز کرونایی استان اظهار کرد: محدودیت‌های اعمال شده مانع از آن نخواهد بود تا دستگیری از محبوسان نیازمند به بوته فراموشی سپرده شود، از همین رو برای صیانت از همشهریان بدهکار این جشن به صورت مجازی مدیریت شده و از طریق شبکه‌های پر بازدید اینترنتی (اینستاگرام) استان یزد اجرا و پخش خواهد شد.

وی در خصوص جزییات این برنامه گفت: بخش‌های مختلفی چون اجرای برنامه طنز، موسیقی زنده و سرود و دکلمه خوانی هنرمندان مطرح در این آیین معنوی اجرا خواهند شد.

عظیمی افزود: امیدواریم به مانند دیگر برنامه‌های مشابهی که در طول ماه‌های اپیدمی کوید 19 داشته‌ایم با برنامه‌ریزی‌های مناسب بتوانیم از ظرفیت‌های خوب استانی در مسیر حبس‌زدایی استفاده کرده و به برکت مشارکت بالای خیرین در این برنامه جمع زیادی از مددجویان مالی را از بند آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگردانیم.

وی با اشاره به علکرد این نهاد حمایتی در سال جاری اعلام کرد: در سه ماهه نخست ۱۴۰۰ با همراهی مردم و مسوولان استان تعداد ۶۰ مددجوی زندانی غیرعمد از بند رهایی یافته‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یادآور شد: با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم در حوزه اجرایی نمودن طرح «هر هیات، آزادی یک زندانی» تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی دقیق این پویش خداپسندانه را در سطح استان عملی نماییم. اتفاقی که افزون بر جذب مشارکت‌های مردمی در حوزه آموزش و پیشگیری از ورود  ناخواسته بسیاری از هموطنان به زندان موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: سال ۱۳۹۹ با همکاری خیران تعداد  ۳۳۵ مددجوی محکوم مالی جرایم غیرعمد با کمک ۱۱۰ میلیارد ریال  از بند حبس رهایی یافتند.

انتهای پیام /

۲۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۲۲
تعداد کلیک: ۸۰۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.