English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مشارکت پرشور خیرین اردبیلی در پویش نذر هشتم

با استقبال خوب خیرین اردبیلی از پویش «نذر هشتم» که به نیابت امام رضا علیه‌السلام راه‌اندازی شده است، هشتم هر ماه تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد و به آغوش خانواده باز می‌گردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جلسه هیات مدیره ستاد دیه اردبیل با حضور حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل جدید دادگستری و رئیس نمایندگی ستاد دیه استان، یاسر امجدی مدیر کل زندان‌ها و جمعی از خیرین در محل ستاد دیه استان برگزار شد.

کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در این جلسه ارایه گزارش کاملی از عملکرد ستاد دیه استان اظهار کرد: از زمان فعالیت ستاد دیه در اردبیل تا به حال تعداد 3 هزار و 967 زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی بیش از 2 بیلیون 777 میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافته‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری نیز نمایندگی ستاد دیه استان زمینه آزادی 59 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث رانندگی یا کارگاهی را با مبلغ بدهی بالغ بر 60میلیارد ریال فراهم نموده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در خصوص چگونگی تامین بدهی این زندانیان گفت: در فرآیند رسیدگی از اصل بدهی مبلغ 5میلیارد ریال به واسطه گذشت شکات، 11میلیارد و 809 میلیون ریال از طریق آورده مددجویان، 26 میلیارد و 907 هزار ریال با پذیرش دادخواست‌های اعسار، 7 میلیارد و 227 میلیون ریال از محل کمک‌های ستاد دیه استان، 3 میلیارد ریال کمک ویژه ستاد دیه کشور و  6میلیارد و 500 میلیون ریال با دریافت تسهیلات بانک یاز اصل بدهی کسر شده است.

محبوبی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال ۵۲ مورد جشن گلریزان داشتیم که ۱۲ مورد آن در شهرستان‌ها، ۲۰ مورد در بخش‌ها،۲۰ مراسم در سطح دهیاری‌ها به جمع‌آوری کمک برای بدهکاران غیربزهکار گرفتار در بند پرداختند.

وی با اشاره به مشکلات مددجویان در دریافت تسهیلات بانکی نیز گفت: اکثر مددجویان معرفی شده به بانک‌های عامل با مشکل تامین وثیقه و ضامن مواجه هستند که این عامل موجب گردیده بیشتر مددجویان معرفی شده موفق به اخذ تسهیلات معرفی شده نگردند و با وجود نیازمندی و احراز ناتوانی مالی در سطح زندان‌های استان بسر می‌برند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل از اجرای پویش «نذر هشتم» در استان خبرداد و افزود: به نیابت از امام هشتم علیه‌السلام در قالب طرحی که در حوزه یاری‌رساندن به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد ومالی فعالیت دارد هر ماهه زمینه آزادی 8 مددجوی واجد شرایط را فراهم می‌کند خیرین استانی همپیمان دشه و با استقبال آن‌ها مازاد بر این تعداد تعیین شده زندانی غیرعمد آزاد می‌شود.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام کثیرلو ضمن تجلیل از عملکرد ستاد دیه در یاری رساندن به مددجویان جرایم غیرعمد خواستار تبلیغ و اطلاع‌رسانی پیوسته این نهاد مردمی در راستای وضعیت زندانیان و جلب مشارکت‌های مردمی شد تا در سایه اعتمادسازی زمینه آزادی حداکثری مددجویان واجد شرایط تامین شود.

وی با اشاره به این که آبروی تمامی زندانیان گرفتار مهم است و ولو در راستای آزادی باید این مهم و اصل حفظ شود، یادآور شد: زندانی شدن ولی خانواده باعث سرافکندگی ومشکلات تربیتی فرزندان و در نگاهی کلی جامعه می‌شود و برای همین انفاق در این حوزه باعث می‌شود تا از بسیاری مشکلات تربیتی خانواده‌های این عزیزان پیشگیری شود.

کثیرلو با تاکید بر استفاده از ظرفیت تریبون‌های ائمه‌جمعه و جماعات سراسر استان در جذب کمک‌های مردمی گفت: خوشبختانه استان مومن و انقلابی اردبیل در حوزه‌های ورزشی و آیینی جزو استان‌های سرآمد است که پیگیری این دو مسیر می‌تواند زمینه‌ساز حبس‌زدایی جدی و فوری شود.

گفتنی است در این نشست مبلغ 800 میلیون ریال از سوی خیرین حاضر در جلسه برای آزادی 8 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه اهدا شد.

1

انتهای پیام /

۲۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۳
تعداد کلیک: ۸۲۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.