English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اپیدمی کرونا جوان بیجاری را روانه حبس کرد

شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس، جوانی از توابع شهرستان بیجار را رهسپار یکی از زندان‌های استان کردستان کرد.

به گزارش خبرنگار مهـر، سید هادی جوان ۲۹ ساله‌ای است که پس از فوت پدر تکفل مادر و خواهر جوانش بر عهده او قرار می‌گیرد. در این راستا او با تجربه‌ای که در کارگاه خیاطی داشته و با خرده سرمایه‌ای که در سایه سال‌ها پادویی حاصل کرده بود خرداد سال گذشته (۱۳۹۹) تصمیم می‌گیرد با خرید چند طاقه پارچه و جذب یک نیرو نسبت به تولید مانتو شلوار برای مدارس اقدام کند.

تصمیمی که اگرچه محقق می‌شود و تولیدات او حتی بسته‌بندی می‌شوند اما به دلیل عدم بازگشایی مدارس در مهر ماه بخش عمده‌ای از پوشاک تولید به اصطلاح روی دست او مانده و با فشار فروشنده پارچه برای تسویه مبلغ کالای خریداری شده با مبالغ پایین هم به فروش نمی‌روند.

ماجرایی که هرچند با فروش قیمت پایین محصولات به یک فروشگاه تا حدودی بدهی این جوان تأمین شده و در حدودی معادل نیمی از بدهی تأمین می‌شوند اما بابت الباقی طلب ۴۳ میلیون تومانی (اصل بدهی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بوده است) نامبرده از تاریخ ۵ خرداد سال‌جاری روانه زندان می‌شود.

از شروع محکومیت حبس، این خیاط بیجاری هرچند با فروش برخی از ابزار کار خود توانسته است دین خود را تعدیل کند اما کماکان بابت ناتوانی در پرداخت باقیمانده محکوم‌ٌبه که به مبلغی معادل ۲۶ میلیون تومان رسیده همچنان در بند حضور دارد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یاد شده فیش پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن ۸۸۹۱۶۰۱۲ الی ۱۵ پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

 

۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۵:۵۹
تعداد کلیک: ۸۱۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.