English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 19 زندانی غیرعمد در سالروز میلاد حضرت معصومه (س)

به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها زمینه آزادی ۱۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید حجت‌الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمان در جلسه هیات امنا این ستاد از فراهم شدن زمینه آزادی تعداد ۱۹ نفر از بدهکار مالی با رقم بدهی بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۱۶ میلیون ریال خبر داد.

وی افزود: اصل بدهی این مددجویان واجد شرایط رقمی معادل ۳۲۹ میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال بود که با تلاش مددکاران و نمایندگان ستاد دیه در زندان‌های تابعه بیش از ۳۰۰ میلیارد و ۶۲ میلیون ریال از شکات تخفیف اخذ گردید.

موسوی‌قوام با اشاره به این که در رسیدگی به این پرونده‌ها تا میزان ۱۵میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال به صورت نقدینگی از جانب خانواده این زندانیان تامین شده است، گفت: طی فرآیندهای سپری شده این 19 محکوم غیرعمد صرفا با پرداخت مبلغی در حدود ۱۳ میلیارد و ۱۶ میلیون ریال از بند رهایی یافتند.

موسوی‌قوام ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد دیه استان در راستای برگزاری جشن‌های گلریزان اظهار کرد: رمضان سال جاری تعداد ۲۳ جشن گلریزان با رعایت تمامی موازین بهداشتی برگزار گردید که بیش از ۱۷ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان خیرین تعهد نمودند که حدود ۶۵ درصد آن تا کنون وصول گردیده است.

در ادامه جلسه، سید مجتبی حسینی مدیرکل اداره زندان‌ها و نائب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان در سخنانی گفت: با نظر اعضاء هیات امنا مقرر شد تمامی پرونده محکومین مالی جرایم غیرعمد استان در جلسه بعدی هیات امنا جهت پرداخت بدهی تعیین تکلیف گردد تا هرچه سریعتر زمینه آزادی آن‌ها فراهم گردد.

وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات صلح و سازش در جهت اخذ تخفیف بدهی محکومین مالی افزود: با همکاری روسای زندان‌های تابعه و شوراهای حل اختلاف زندان‌ها کمیته صلح و سازش در تمامی شهرستان‌های استان فعال می‌گردد تا در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها خصوصا محکومین غیرعمد بتوانیم اقدام ارزنده‌ای انجام دهیم.

انتهای پیام /

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۲۱
تعداد کلیک: ۸۷۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.