English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانیان غیرعمد در یزد نیازمند 84 میلیارد تومان است

هم اکنون تعداد ۹۳ زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های استان یزد تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی این افراد مبلغی معادل ۸۴ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، هشتاد و هشتمین جلسه اعضاء هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با حضور علی شمس، مدیرعامل ستاد دیه کشور، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری، حسین سبزواری مدیرکل زندان‌ها و جمعی از مسئولین قضایی استان در محل کانون اصلاح و تربیت یزد برگزار شد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور در این جلسه با تقدیر از اقدامات حبس‌زداء ستاد دیه استان یزد اظهار کرد: یزد یکی از استان‌های پیشرو در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بوده و بر اساس آمار، این مجموعه از ابتدای سال‌جاری به همت گلریزان‌های مجازی خود زمینه آزای ۳۷ محکوم مالی را با رقم بدهی بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان فراهم نموده است.

وی افزود: قابل تامل است که در فرآیند آزادی این محبوسان واجد شرایط به همت کمیته صلح و سازش این نهاد حمایتی تا میزان ۲۰ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان از اصل بدهی در قالب گذشت رضایتمندانه از جانب شکات خصوصی چشم‌پوشی شده و ستاد دیه تنها با پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان این 35 زندانی مرد و 2 محبوس زن را از بند آزاد و رهسپار آغوش خانواده گرده است.

شمس با تاکید بر این که اعطاء ریالی مازاد بر میزان استحقاق یک زندانی افراط و تفریق ریالی از میزان تسهیلات اهدایی به یک محکوم واجد شرایط تفریط به حساب می‌آید، گفت: در شرع مقدس و همچنین در سیره عقلاء هر دو فعل زیاده‌روی و کم‌کاری مذموم هستند و از همین رو تمامی نمایندگی‌های ستاد دیه در کشور با اعتنا به همین امر و با دقت نظر و تحقیق جامع نسبت به رسیدگی اقدام می‌نمایند تا مبادا حقی از کسی ضایع گردد.

در ادامه این جلسه، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد در سخنانی گفت: یکی از مصادیق خدمت‌رسانی در نظام مقدس اسلامی تشکیل ستادهای مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند است که این تلاش حسنه به همت شهید بزرگوار سید اسدالله لاجوردی تشکیل و به برکت نیت خالص موسسین تاکنون این فعالیت ادامه دارد.

دهشیری با اشاره به آسیب‌های فردی و اجتماعی بازداشت یادآور شد: یکی از مهمترین دلایل ورود افراد به زندان‌ها عدم آگاهی عمومی از قوانین حاکم در جامعه و جهل نسبت به برخی مقررات پولی و بانکی است که برای حل این موضوع و مشکل نیازمند تشکیل کارگروهی متشکل از افراد متخصص در زمینه‌های قضایی و فرهنگی جهت اطلاع دقیق قوانین و فرهنگ‌سازی و آموزش‌های همگانی کلیه دستگاه‌ها به مردم هستیم تا بتوانیم شاهد کاهش ورود افراد به زندان باشیم.

رئیس کل دادگستری در پایان گفت: هم اکنون تعداد ۹۳ محکوم مشمول کمک ستاد دیه استان در سطح زندان‌های استان یزد به سر میبرند که برای آزادی این افراد مبلغی بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان نیاز است.

سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد هم با ارائه گزارش عملکرد این نهاد حمایتی بیان کرد: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از این همه‌گیری در ایام ماه رمضان شاهد کمک‌های خوب خیرین بودیم که در پی این همیاری کم‌نظیر تعداد ۴۰۰۰ مورد واریزی به ستاد انجام گردید که در نتیجه آن مبلغی معادل ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در راستای آزادی محکومان بدهکار در موضوعات مالی و دیه جمع‌آوری گردید.

1

1

1

انتهای پیام /

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۵۶
تعداد کلیک: ۱,۰۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.