English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گلریزان دانش‌آموزان در اردبیل زمینه آزادی 2 زندانی را فراهم نمود

دانش‌آموزان یک دبیرستان در استان اردبیل با برپایی جشن گلریزان زمینه آزادی ۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد ستاد دیه را فراهم نمودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در اقدام خداپسندانه دانش آموزان دبیرستان پسرانه هیأت امنایی «امید انقلاب» ناحیه یک شهر اردبیل که به صورت خودجوش و در قالب پویش فرزندان انقلاب برگزار شد خیرین ایین مدرسه با کمک ۱۲۰ میلیون ریالی خود زمینه آزادی 2 نفر از محکومان مالی ناشی از عناوین غیرمجرمانه را فراهم نمودند.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان با تقدیر از این اقدام حسنه گفت: نوجوانان این مدرسه با دست‌های کوچک اما دل‌های بزرگ خود نمایش یک تلاش جوانمردانه بود و بسیاری از این آینده‌سازان ایران اسلامی با پول توی جیب خودشان و به قولی با سرمایه‌ و پس‌انداز قلیل خودشان این اتفاق بزرگ را رقم زدند.

وی این قبیل برنامه‌های تربیتی را یک خط شکنی زیبا در بین جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان مطرح کرد و افزود: ستاد دیه یک نهاد کاملا مردمی است که وابسته به هیچ ارگان دولتی نبوده و با نیت خالصانه بانیان آن تاسیس و به واسطه همین دست از کمک‌های خیرین تدام داشته و تا به امروز از خیل گرفتاران و بدهکارانی دستیگری کرده است که نه از روی نیات کلاهبرداری بلکه برای امرار معاش و تامین مایحتاج زندگی قرض یا یا وامی را دریافت نموده بودند اما به دنبال آن با نواسانات اقتصادی و یا از دست رفتن شغل و دیگر معضلات از ادای دیون عاجز شده بودند.

عتباتی یادآور شد: ستاد دیه استان اردبیل به برکت ین حمایت‌های مادی و معنوی از سال 1381 تاکنون توفیق داشته است تا زمینه آزادی ۳هزار و ۹۰۸ زندانیان جرایم غیرعمد را با رقم بدهی بالغ بر ۲ بیلیون و ۷۱۶ میلیارد و۷۴۰میلیون و ۸۹۶ هزار و642 ریال فراهم نماید.

وی تصریح کرد: امسال با عنایت به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل ۵۲ مورد جشن گلریزان مختص ماه مبارک رمضان را در سطح استان  برگزار نمود که این اتفاق مبارک به غیر از ۱۲مورد آیین گلریزان ویژه شهرستان‌ها و 40 مورد جشن مجازی گلریزان مختص به بخش‌ها و دهیاری‌ها است.

عتباتی در خصوص عملکر ستادیه در سال جاری گفت: از ابتدای فروردین ستاد دیه اردبیل تعداد ۱۵ زندانی واجد شرایط را با مبلغ بدهی ۳۱ میلیارد ریال از سطح زندان‌های استان آزاد نموده است.

گفتنی است، رئیس کل دادگستری استان اردبیل به منظور تقدیر از اقدام خیرخواهانه دانش‌آموزان دبیرستان امید انقلاب ضمن تقدیم لوح تکریم و اهدای یک جلد قرآن کریم جلسه مشترکی با مدیران و برخی از مسئولین این گلریزان داشت.

1

1

انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۱۸
تعداد کلیک: ۹۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.