English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 16 میلیارد ریالی خیرین در گلریزان شهر زاهدان

در واپسین روزهای ماه رمضان خیرین استان سیستان و بلوچستان با کمک 16 میلیاردی خود دستگیر زندانیان نیازمندی شدند که به دلیل مشکلات معیشتی در بند بسر می‌برند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، با حضور جمعی از خیرین و مسئولین قضایی آیین گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد  استان سیستان و بلوچستان، روز گذشته (21 اردیبهشت ماه) به همت فرمانداری شهرستان زاهدان برگزار شد.

سید عبدالسحین سجادی، مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان در این مراسم طی سخنانی گفت: از بدو تاسیس ستاد مردمی دیه در این استان به برکت کمک‌های نوعدوستانه خیرین خداجو بیش از یک‌هزار و 100 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی از بند حبس رهایی یافته‌اند که در فرآیند آزادی این افراد قابل تامل است تقریبا نیمی از مطالبات حقوقی از جانب شکات خصوصی و یا اولیاءدم گذشت شده است.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد حمایتی در سال گذشته افزود: در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برپایی جشن‌های گلریزان حضوری ممکن نبود به لطف مردم نوعدوست استان تعداد ۱۲۵ نفر زندانی غیرعمد در استان آزاد شدند که برای استخلاص این مددجویان مبلغی بالغ بر سه میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان به طلبکاران پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون هم برای آزادی ۱۴ نفر زندانی غیرعمد ۷۵۵ میلیون تومان به حساب اجرای احکام واریز و زمینه بازگشت این افراد که غالبا بدهکاران مهریه بودند به آغوش جامعه فراهم گردید.

سجادی ادامه داد: سیستان و بلوچستان استان کم برخوردار و دارای مشکلات خاص است و مراکز اقتصادی و تجاری فعال ندارد اما همین کمک‌های مردمی بسیار ارزشمند است و به عنوان الگویی قابل تحسین در کشور مطرح است.

معاون قضایی رییس کل محاکم عمومی و انقلاب زاهدان نیز در این مراسم با تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی خیرین در راستای حبس‌زدایی گفت: برپایی برنامه‌های معنوی گلریزان فیزیکی یا مجازی برای کمک به آزادی افرادی که نه از روی ارتکاب اعمال مجرمانه بلکه به خاطر دیه‌های محکوم شده در موضوعات شبه عمد، حوادث کارگاهی و یا محکومیت‌هایی که شاکی خصوصی دارند جدای از اجر و برکت آن بر هر مسلمانی در هر منصب و هر مسلکی واجب شرعی است و در این راستا ما بنابر وسع خود در تلاش هستیم تا کسی را که صرفا بدهکار است و بزهکار نیست لااقل با صدور احکام حبس مجازات نکنیم.

سیدحسین حسینی گفت: آن‌هایی که به آیات قرآن کریم اشراف دارند قطعا می‌دانند انفاق چه برکاتی در زندگی دارد و حمایت از یک زندانی فارغ از مساعدت به یک شخص چه خانواده‌های چشم انتظاری را خرسند می‌کند، اتفاقی که در کلیات آن باید گفت تضمین کننده سلامت اجتماعی و از جوانبی مقدماتی برای اعتلای امت اسلامی است.

1

انتهای پیام /

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۲۴
تعداد کلیک: ۷۷۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.