English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 15 زندانی غیرعمد اردبیلی در شب میلاد امام حسن (ع)

چشم‌انتظاری برخی خانواده‌ها برای آمدن پدر، نه از سفر بلکه برای آزادی از پشت میله‌های زندان چه مصیبتی رنج‌آور، نه برای یک خانواده بلکه برای یک جامعه دینی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در ایام ماه مبارک رمضان سنت زیبای گلریزان و جشن آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، همزمان در استان اردبیل برگزار و در قالب این اقدام خداپسندانه جمع بسیاری از دربندانِ دردمند به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

در بیستمین آیین گلریزان استان که با حضور جمعی از مسئولین و خیرین در سالن آمفی تئاتر دادگستری کل استان برگزار شد ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه اردبیل در سخنانی اظهار کرد: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی  غنیمتی پایدار و بالاترین زراعت و سودآورترین سرمایه معنوی برای آدمی است.

وی افزود: آیین گلریزان به واقع ریختن گل زندگی و امید در چله سرمای رنج، سختی و گرفتاری همنوعان و همراهانمان است که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود، باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های در رنج هدیه می‌کنند و زندانیان جرایم غیرعمدی را که از بد حادثه گرفتار شده‌اند، نجات می‌دهند.

عتباتی افزود: ﺟﺸﻦ ﮔﻠﺮﯾﺰان ﺑﺮای انسان‌های آﺑﺮوﻣﻨﺪی ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽ‌ﺷﻮد ﮐﻪ ﻧﺎﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻼت ﻣﺎﻟﯽ از ﺟﻤﻠﻪ مهریه، ﻧﻔﻘﻪ، حوادث رانندگی و کارگاهی ﻣﻮاﺟﻪ ﺷﺪه‌اند و در زندان به سرمی‌برند و چشم انتظار یاری دستتان پرمهر شما خیرین هستند.

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان گفت: سال گذشته تعداد 213 زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ بدهی بالغ بر  423 میلیارد و 360 میلیون و 192 هزار و 720 ریال از سطح زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.

وی در خصوص چگونگی  تامین بدهی این زندانیان افزود: بیش از  160 میلیارد و 632 میلیون و 838هزار و 440ریال گذشت رضایتمندانه شکات، 53 میلیارد و 937 میلیون و 427 هزار و 932 ریال آورده مددجویان، 133 میلیارد و 157میلیون و 756 هزار و 348 ریال پذیرش اعساردادگستری، 41 میلیارد و 869 میلیون و 600 هزار ریال تسهیلات بانک‌های عامل، 23میلیارد و 417 میلیون ریال  کمک ستاد دیه استان، 8 میلیارد و 320 میلیون ریال  کمک بلاعوض ستاد دیه کشور، 8 میلیارد و 792 میلیون ریال کمک بنیاد مستضعفان، 300 میلیون ریال کمک کمیته امداد حضرت امام (ره)، 1 میلیارد و 311 میلیون و 360 هزار ریال پرداخت صندوق خسارت‌های بدنی و 622 میلیون 210هزار ریال از طریق شرکت‌های بیمه تامین و از زندان آزاد شدند.

عتباتی گفت: تعداد ۵۰ مورد جشن گلریزان و آزادی در سال ۱۳۹۹به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه‌های اجتماعی  برگزار گردید که مبلغ بیش از 37 میلیارد و 135میلیون ریال از طریق خیرین استانی و کشوری برای آزادی زندانیان به این ستادمردم نهاد کمک شده است که نسبت به سال 1398مبلغ  15میلیاردو 691میلیون ریال افزایش داشته است.

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان تصریح کرد: امسال 52 مورد جشن گلریزان مختص ماه مبارک رمضان در سطح استان برنامه‌ریزی شده که به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا غیر حضوری و از طریق شبکه‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

گفتنی است در آیین گلریزان امروز مبلغ 3 میلیارد ریال برای استخلاص زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به ستاد دیه استان کمک شد و همچنین به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت امام حسن (ع) تعداد 15 تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ 31 میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شدند.

انتهای پیام /

 

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸
تعداد کلیک: ۸۵۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.