English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 9398 زندانی غیرعمد در سال 1399

سال گذشته به همت خیرین نوعدوست 290 زندانی زن بدهکار در موضوعات غیرعمد و 9108 محکوم مرد از بند رهایی یافتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، با کمک خیرین خداجو و همیاری مسئولین نظام سال 99 در مجموع 9398 محکوم مالی و بدهکار دیات ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی با رقم بدهی بالغ بر 35 هزار میلیارد ریال از بند زندان‌های سراسر کشور آزاد شدند.

آزادی 1390 زندانی غیرعمد بدون پرداخت وجه

قابل تامل این که برای استخلاص تعداد 1390 نفر از این زندانیان نیازمند با ارایه معاضدتهای قضایی از سوی ستاد دیه و اخذ گذشت رضایتمندانه از جانب اولیاء دم و شکات خصوصی بدون پرداخت وجهی از بند آزاد و به آغوش جامعه بازگشته‌اند.

چشم‌پوشی طلبکاران از دریافت نیمی از بدهی

در فرآیند آزادی زندانیان تحت حمایت ستاد دیه با تلاش کمیته‌های صلح و سازش 48 درصد اصل بدهی، از سوی شاکیان پرونده‌ها گذشت رضایتمندانه شده است.

بیشترین تعداد آزادی به اصفهان تعلق دارد

سال گذشته نمایندگی‌ ستاد دیه در استان اصفهان با آزادی 677 زندانی جرایم غیرعمد در صدر فهرست آزادی‌‌ها قرار داشته و سیستان و بلوچستان با استخلاص 77 محکوم مالی در انتهای این جدول قرار دارد.

96 درصد زندانیان آزاد شده محکومان مالی هستند

از محبوسان رهایی یافته 9043 نفر بدهکار مالی ناشی از چک، مهریه، و نفقه بودند و 355 نفر هم بابت دیه ناشی از حوادث کارگاهی و تصادفات رانندگی در بند حضور داشتند که با حمایت خیرین نوعدوست از بند رهایی یافتند.

 کمک 89 میلیاردی خیرین در رمضان سال گذشته

 نیکوکاران کشور ماه رمضان 1399 با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا با اعطای مبلغی معادل 89 میلیارد تومان زمینه آزادی بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد را در این ایام مبارک فراهم نمودند، حال این که به مانند رمضان سال جاری همه جشن‌های ویژه آزادی بدهکاران نیازمند، به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در قالب گلریزان‌های تلویزیونی و از طریق فضای مجازی برگزار شد.

آزادی 707 زندانی غیرعمد در سالروز شهادت سردار سلیمانی

در نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی دی ماه سال قبل تعداد 707 زندانی جرایم غیرعمد در قالب برپایی طرح «نذر آزادی» از بند رهایی یافتند که در این اقدام حسنه نمایندگی استانهای کرمان، خوزستان و کرمانشاه بیشترین نقش را داشتند.

طرح‌های مشارکتی با نهادهای دولتی و مردمی

با عنایت به افزایش تعداد زندانیان غیرعمد در سال‌های اخیر و در مقابل افزایش میزان بدهی این افراد غیربزهکار در روزهای پرالتاب مباره با همه‌گیری کوید 19 بر حسب رسالت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، نهادها و مجموعه‌هایی چون بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد غیردولتی یاران عشق در قالب طرح‌هایی به یاری این ستاد آمدند.

انتهای پیام /

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۳۰
تعداد کلیک: ۸۷۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • Kianooshfard
  • ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۰:۲۰
  • 0
  • 0
    1

سلام و عرض ادب ممنون از طراحی و اطلاع رسانی سایت درخواست کمک داشتم در زمینه آزادسازی زندانیان بی گناه امکانش هست شماره تلفنی یا اشخاصی رو معرفی کنید ک در این زمینه کمک کنند با سپاس


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.