English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تقدیر از حضور 5 ساله ستاد دیه در کنگره امام سجاد علیه‌السلام

در آستانه نامگذاری بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستدار امام سجاد علیه‌السلام از حضور ستاد دیه در کنگره علمی این حضرت تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جلسه هماهنگی رونمایی از حکم نامگذاری شهر بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستدار امام سجاد علیه‌السلام با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌السلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: یکی از کارهای فاخری که در سال‌‌های گذشته در کنار همه کارهای فرهنگی استان صورت گرفته، برگزاری کنگره امام سجاد علیه‌السلام بود تا با استناد به سیره این استوانه معرفتی سنت‌های حسنه‌ای چون دستیگری از مستمندان و مساعدت از محبوسان بیش از پیش در محفل علمی این کنگره بین‌المللی احیاء شود.

وی با اشاراتی به ادعیه منسوب به امام سجاد علیه‌اسلام افزود: صحیفه سجادیه ظرفیتی تمام نشدنی است که در آن زبان دعا، زبان فطرت بشری شده و در بیان حقایق و ظرایف دین نمی‌شناسد و هر کسی با هر آیینی می‌تواند از طریق این اثر جاوید متصل به درگاه الهی شود.

عبادی‌زاده با قدردانی از نهادهایی که در مدت 5 سال از شروع فعالیت کنگره حمایت‌های خود را مبذول داشته‌اند، گفت: بی‌شک یکی از دستاوردهای ارزشمند این گعده علمی و معنوی، آزادی زندانیان تحت حمایت ستاد دیه بوده است که این جنس از فعالیت اجتماعی به تاسی از رفتار ائمه هدی خاصه حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام صورت گرفته است. من به نوبه خودم از اقدامات ستاد دیه و همه دست‌اندرکاران این نهاد مردمی در رسیدگی به این دست از گرفتاران تشکر می‌کنم.

در ادامه، احمد مرادی‌نژاد مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان هم در سخنانی بیان کرد: در جریان رسیدگی به پرونده محکومان جرایم غیرعمد با استعانت از آیات قرآنی و با استناد و عنایت به سلوک عملی اهل‌بیت پیامبر علیهم‌السلام نه فقط در جلب مشارکت‌های مردمی بلکه در حوزه اخذ گذشت اتفاقات عجیب و ارزشمندی را شاهد هستیم که اگر نبود این سبک زندگی اسلامی روند شناسایی و آزادی دربندان دردمند روندی کُند و بعضا ناممکن داشت. امروز به برکت احادیث ذوات مقدسه برخی شکات با گذشت از نیمی از بدهی یا در مواردی کل مطالبه خود شگفتی می‌سازند.

وی ادامه داد: جدای از مقام روحانی امام سجاد علیه‌السلام در حوزه اقدامات اجتماعی ایشان طبق روایات مستند و مستدل سعی و جدیت آن حضرت در دستیابی بردگان به آزادی قابل اعتناست، به گواه آثار گرانسنگ تاریخی این امام همام در فضای حاکم بر جامعه که ابتیاع و انتقال طبقه‌ای از جوامع انسانی معمول بود، با هزینه شخصی غلامان و کنیزان بسیاری را می‌خرید اما نه برای کار کشیدن ازآن‌ها، بلکه به منظور تربیت اخلاقی و دینی این افراد و در ادامه آزادی آن‌ها.

مدیر نمایندگی ستاد دیه یادآور شد: ستاد دیه استان هرمزگان از ششمین تا دهمین دوره برگزاری کنگره امام سجاد علیه‌السلام توفیق داشته است هر ساله در حاشیه این برنامه با تاکید بر اصلاح ذات‌البین و توجه بر گذشت رضایتمندانه از اولیاءدم یا شکات خصوصی زمینه آزادی 40 بدهکار مالی یا محکوم به پرداخت دیات ناسی از حوادث رانندگی را فراهم نماید که بخشی از دیون این افراد از سوی شرکت‌کنندگان کنگره تامین شده است.

طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است ۲۵ اسفند ماه در تهران، حکم شهربندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستدار حضرت سجاد علیه‌السلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه بندرعباس، استاندار و اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره جهانی امام سجاد علیه‌السلام رونمایی شود.

1

انتهای پیام /

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ۰۷:۳۰
تعداد کلیک: ۷۹۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.