English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 30 زندانی غیرعمد استان بوشهر در آستانه مبعث

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در آستانه مبعث رسول اکرم با همت خیران ستاد دیه زمینه آزادی ۳۰ زندانی جرائم غیر عمد فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، علی جمادی روز شنبه در این آیین در زندان مرکزی بوشهر اظهار کرد: مجموع بدهی این زندانیان رقمی بالغ بر پنج میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است که از این مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان نیز به صورت کمک‌های ویژه خیرین پرداخت شده‌ است.

وی با بیان این که شکات خصوصی در خط مقدم آزادی‌های ستاد دیه قرار دارند، افزود: در این کار خیر تا میزان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اولیاءدم و طلبکاران از دریافت حقوق حقه‌شان صرف نظر کردند تا به این واسطه زمینه استخلاص افراد یاد شده تسریع یابد.

جمادی با ارایه عملکرد آزادی‌های ستاد دیه در سال‌جاری اعلام کرد: با 30 مورد آزادی انجام شده مجموع مددجویانی که به برکت حمایت‌های مادی و معنوی خیرین خداجو از ابتدای فروردین ماه تا 15 اسفند از بند رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند  به ۱۴۳ نفر رسید که این افراد با مجموع بدهی قریب به ۹۵ میلیارد تومان گرفتار زندان شده بودند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تشریح آمار موجودی زندانیان تحت حمایت ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر ۱۴۴ مددجو با رقم بدهی افزون بر ۶۸ میلیارد تومان در سطح زندان‌های استان بوشهر تحمل حبس می‌کنند که تلاش می‌شود با همکاری خیران هر چه سریع‌تر زمینه آزادی این افراد به آغوش جامعه فراهم گردد.

جمادی با تاکید براینکه براساس قوانین جزایی اسلام کسی نباید مجازات شود مگر اینکه مستحق کیفر باشد، یادآور شد: براساس قوانین جزایی اسلام به فرد از باب اینکه انسان است نگاه می‌شود و هرگز مجزات یک شخص نباید به مجازات یک خانواده یا گروه تسری یابد. امری که در شخصی بودن مجازات‌ها نیز بر آن صحه گذاشته شده است.

وی ادامه داد: براساس قوانین جزایی اسلامی مجازات اسلامی باید به گونه‌ای باشد که از جرم به عمل آمده بتواند رفع اثر شود و همچنین از فردی که قدرت کار از او گرفته شده به جامعه بازگردد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: برگشت این مددجویان به جامعه به عنوان نیروی کار مفید تکلیف سازمان زندان‌ها و اقدامات تربیتی است و در این ارتباط تلاش می‌شود با آموزش مهارت‌ها و حرفه آموزی زمینه بازگشت آنها به جامعه فراهم شود.

انتهای پیام /

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۳۸
تعداد کلیک: ۷۶۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.