English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 600 بدهکار مالی از زندان‌های البرز

مدیر کل زندان‌های البرز با اشاره به تعداد زندانیان آزاد شده بدهکار مالی و جرائم غیرعمد در استان گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۶۰۰ زندانی بدهکار مالی و غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

اسماعیل جمیاری در آیین آزادی ۳۰ زندانی بدهکار مالی که با مشارکت اصناف استان البرز در شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: ائمه هدی همواره در مورد موضوع انفاق عموم مردم را فارغ از استطاعت مالی به این امر حسنه دعوت نموده‌اند و در این زمینه چنان چه از امام حسین علیه‌السلام منقول است، حضرت تاکید دارند که رفع حوائج مردم به دستان نیکوکاران از جمله نعمات خداوند است.

وی با اشاره به عواقب تلخ ناشی از حبس بدهکاران غیربزهکار در جامعه افزود: در امور خیریه چه نعمتی بهتر از آزادی زندانیان و کمک به خانواده‌های آن‌ها است که ما همواره در ماه مبارک رمضان دعای «اللهم فک اسیر» را می‌خوانیم و اکنون این اسیران، زندانیان محکومیت‌های مالی هستند که باید این فرصت را مغتنم شمرد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز با بیان اینکه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در کنار نگهداری از زندانیان دو وظیفه و رسالت اساسی در قالب مباحث تربیتی و حمایتی بر عهده دارد، گفت: بدون توجه به نوع جرم و میزان مجازات زندانیان پس از ورود آن‌ها به زندان همه حقوق شهروندی بر حسب قانون و شرع از جمله آموزش، اشتغال، بهداشت و درمان، فرهنگی، تربیتی و خدمات مددکاری به آن‌ها اعطا می‌شود.

وی تاکید کرد: نگاه زندانبانی اسلامی به زندانیان همواره نگاهی بر اساس رأفت اسلامی و کرامت انسانی افراد بوده است که با تکیه بر آموزه‌های دینی این توجه موجب تقویت باورهای مذهبی زندانیان می‌شود تا امر بازپروری و بازسازی شخصیت و همچنین بازاجتماعی شدن آن‌ها را بیش از پیش مهیا سازد.

جمیاری با بیان اینکه از جامعه و مردم انتظار می‌رود تا به زندانی بعد از آزادی به چشم شخص گناهکار نگاه نکنند، تصریح کرد: زندانی به هر جرمی که وارد زندان شده به حکم قانون مجازات خود را گذرانده و باید برچسب زندانی از وی برداشته شود تا شخص رها شده از بند مجدداً وارد چرخه جرم نشود.

عضو شورای قضایی استان با تاکید بر اینکه ماندن طولانی مدت زندانیان جرائم غیرعمد در زندان سبب تبعاتی جبران ناپذیر است، ادامه داد: فضاها و امکانات در زندان‌ها محدود است و زندان ها نمی‌تواند جوابگوی تراکم جمعیت کیفری در این فضاها باشد، ازسویی تراکم جمعیت کیفری دارای آسیب‌های بسیاری است و خانواده‌های زندانیان نیز در نبود سرپرست خود با تهدیدهای زیادی مواجه هستند، پس لازم است تا ارگان‌ها و نهادهای دیگر به کمک زندان‌ها بیایند.

وی با اشاره به تعداد آزادی زندانیان در سال جاری افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۶۰۰ زندانی بدهکار مالی و غیرعمد از زندان های استان آزاد شده‌اند.

جمیاری تصریح کرد: بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی این زندانی‌ها بود که با جلب رضایت از شکات، مبلغ آزادی آن‌ها به کمتراز ۱۰میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: امروز به مناسبت ایام مبارک ماه رجب و با همکاری و مشارکت خوب بسیج اصناف، بسیج حقوقدانان و خیرین اتاق بازرگانی البرز شاهد آزادی ۳۰ زندانی بدهکار مالی و جرایم غیرعمد در استان هستیم که ۲ تن از این افراد خانم هستند.

وی اعلام کرد: کل بدهی این زندانیان بالغ بر ۱۰میلیارد تومان بوده که بخشی از آن توسط کمیته‌های صلح و سازش منجر به گذشت شاکی شده است، بخشی هم توسط مقامات قضایی تبدیل به اعسار شده و بخشی از آن در قالب تسهیلات بانکی بدون بهره و آورده مددجویان پرداخت شده و با کمک‌های اتاق بازرگانی، ستاد دیه استان، خیرین، انجمن‌های حمایت از زندانیان و مرکز نیکوکاری شهدای زندان‌ها در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تأمین و به شکات پرداخت شده است و ما امروز شاهد آزادی این زندانیان هستیم.

جمیاری با اشاره به لزوم حمایت از خانواده زندانیان گفت: خانواده‌های زندانیان هیچ نقشی در ارتکاب جرم آنها نداشته اند و اکنون بدون سرپرست هستند و نباید ازآنها غفلت کرد و در این خصوص نیازمند حمایت خیرین در این مورد هستیم تا شاهد ادامه چرخه جرم در جامعه نباشیم.

انتهای پیام /

۵ اسفند ۱۳۹۹ ۰۶:۵۵
تعداد کلیک: ۸۳۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.