English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 2 هزار زندانی غیرعمد از بدو تأسیس ستاددیه کرمان

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمان در همایش گلریزان «از پردیس تا فردوس» گفت: از بدو تاسیس این نهاد مردمی در کرمان بیش از 2000 زندانی غیرعمد واجدالشرایط از زندانهای استان آزاد شده‌اند.

در روزهای آغازین ماه پر خیر و برکت ربیع الاول و در آستانه آغاز امامت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی عج‌الله‌تعالی‌فرجه گردهمایی از پردیس تا فردوس دانشجویان پزشکی دانشکده بین الملل پردیس کرمان همراه با جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد  برگزار گردید.

در این مراسم معنوی علاوه بر مسئولین دانشگاه، اعضاء هیئت علمی، دانشجویان، جمعی از مسئولین استان و مدیر عامل ستاد دیه نیز حضور داشتند، دو مددجوی جوان محکوم به پرداخت دیه به‌ همراه خانوادهایشان در این مراسم چشمگیر بود، چرا که هدف از برگزاری این جشن گلریزان در واقع آزادی این دو مددجو  یاد شده بود.

در این مرسم «فصیحی هرندی» معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن تقدیر و تشکر از حضور گرم و صمیمی مسئولین دانشگاه، اساتید و دانشجویان گفت: کمک به هم نوع از آموزه های دینی و اسلامی ما مردم ایران زمین بوده و در این راستا ما همواره توفیق داشته‌ایم دست نیازمندان را به نحوی گرفته و مشکل آنان را تا حد توان رفع نمایم .

در ادامه این گردهمایی موسوی‌قوام مدیر عامل ستاددیه شعبه استان کرمان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد مردمی در سال 93 گفت: ستاددیه با برگزاری همین مراسم گلریزان از بدو تاسیس خود در استان بیش از 2000 مددجوی واجد الشرایط جرائم غیر عمد را از زندانهای استان آزاد کرده است.

وی با اعلام این خبر که در حال حاضر 213 مددجوی جرائم غیرعمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می نمایند گفت: در این میان بالاترین آمار مربوط به محکومین به پرداخت مهریه  بوده بهترین و طبق تجربه اثرگذارترین اقدام در جهت کاهش این آمار تلاش ما در این مکان مقدس در جهت پیشگیری و فرهنگسازی نهفته است.

وی تأکید کرد: جوانان در کنار فراگیری علم و دانش بایستی به مسئله ازدواج اهمیت داده و از تعهد مهریه‌های سنگین پرهیز نمایند تا شاهد فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها نباشیم .

وی در ادامه گفت: در کنار سنت حسنه برگزاری جشن گلریزان و جمع آوری کمک های مردمی و خیرین در جهت آزادی مددجویان جرائم غیرعمد ستاددیه رسالت مهم خود را در بحث پیشگیری با جدیت دنبال می کند تا با آگاهی  دهی و فرهنگ سازی مناسب جلوی بروز حوادث ناگوار و ورود افراد به زندان گرفته شود.




 




 




 




 

۷ دی ۱۳۹۳ ۱۵:۳۶
تعداد کلیک: ۲,۲۴۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.