English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بدهی مالی پیرمرد ۹۱ ساله همدانی را راهی زندان کرد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان گفت: بدهی ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی سبب زندانی شدن پیرمرد ۹۱ ساله در همدان شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله روحانی‌منش با اعلام این خبر اظهار کرد: این زندانی حدود ۱۵ سال پیش ارثیه پدری را فروخته بود غافل از اینکه پدرش این زمین را پیشتر به فروش رسانده است.

وی افزود: صاحب ملک پس از اینکه متوجه شد زمین وی توسط این پیرمرد به فروش رسیده است اقدام به شکایت کرده که این پیر مرد با رای مرجع قضایی از ۲۷ دی ماه سالجاری راهی زندان شد که اید است با حمایت خیران نیک‌اندیش و تامین بدهی این مرد کهنسال زمینه آزادی او پیش از ایام نوروز ۱۴۰۰ فراهم شود.

وی با تقدیر از همیاری مردم نوعدوست استان همدان در راستای آزادی بدهکاران غیربزهکار گفت: چندی پیش خانواده‌ای در شهرستان بهار (از توابع همدان) به واسطه ارادت به خاندان نبوت علیهم‌السلام، هزینه مجلس ترحیم والدین خود را صرف آزادی دو نفر از زندانیان تحت حمایت ستاد دیه کردند.

روحانی‌منش ادامه داد: والدین این خانواده به علت ابتلای به ویروس کرونا فوت نموده بودند که به این تلخی همزمان با ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها مسبب خیر گردید و از این اتفاق یک زندانی زن که به علت ناتوانی در پرداخت اجاره‌بها و قبوض با طرح شکایت صاحبخانه راهی زندانی شده بود آزاد و در شرایطی که عزیزانی از یک خانواده کم شده بودند این مادر به فرزندانش بازگشت.

وی اضافه کرد: در همین راستا به مبارکی سالروز میلاد با سعادت حضرت امیرالمونین علیه‌السلام که به روز مرد نامگذاری شده است، اعضای همین خانواده بار دیگر با حضور در ستاد دیه زمینه آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند تا در این احسان مرد عائله‌مندی نیز از منجلاب حبس ناشی از دین رهایی یابد. دینی که نه از بابت ارتکاب اعمال مجرمانه بلکه صرفا بر حسب ناتوانی مالی گریبان‌گیر این مددجو شده بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان با تشریح وضعیت زندانی دوم بیان کرد: این بدهکار جوان ۴۰ ساله‌ای بود که برای امرار معاش دستفروشی می‌کرد که به علت کسادی بازار و ناتوانی در پرداخت بدهی ۱۰ میلیون تومانی خود از دو ماه پیش روانه زندان مرکزی همدان شده بود.

وی در خصوص وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد استان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه تعداد ۱۸۶ زندانی واجد شرایط با رقم بدهی بالغ بر ۴۸ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان از بند زندان‌های این استان آزاد شده‌اند که از این خیر بزرگ از جمیع خیرین  تشکر می‌کنم.

انتهای پیام /

۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰
تعداد کلیک: ۱,۰۲۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.