English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

۱۱۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی فارس آزاد شدند

همزمان با دهه فجر تعداد 110 زندانی جرایم غیرعمد فارس با کمک خیرین ستاد دیه از زندان‌های این استان رهایی یافتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، آیین آزادی این زندانیان دوشنبه (20 بهمن) با حضور استاندار، رییس‌کل دادگستری استان، مدیرکل زندانها و جمعی از مسئولان استانی در زندان عادل‌آباد شیراز برگزار شد.

پیش از این نیز همزمان با سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی تعداد ۱۶۳ زندانی جرایم غیرعمد مالی فارس با کمک آحاد مختلف مردمی به ویژه همیاری بسیجیان مناطق از سطح زندان‌های استان آزاد شدند.

استاندار فارس در این مراسم طی سخنانی گفت: همه اعتقاد داریم که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مفاهیم بلند و با ارزشی استوار شده و انقلاب اسلامی، انقلابی برای اعتلای ارزش‌های انسانی و اسلامی بوده است.

عنایت‌الله رحیمی افزود: ارزشی بالاتر از تکریم مخلوق خدا نیست، اینکه برای مخلوقی که از سر تقصیر یا قصور به دام افتاده، بتوانیم با ایجاد و تحکیم بنیان‌های اخلاقی، مروت، جوانمردی و نوع دوستی را احیا کنیم برگرفته از ارزش‌های والای اسلامی و انسانی است.

وی با اشاره به این که از برکات جامعه اسلامی این است که افرادی حاضر هستند از مال و آبروی خود هزینه و دیگران را از زندان آزاد کنند، گفت: آزادی زندانیان، احیای ارزش‌هایی است که امروز جامعه به شدت نیازمند زنده نگه‌داشتن آن هستیم و باید در این مسیر گام برداریم.

رحیمی با ابراز خرسندی از آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد با تلاش‌ نهادهای مختلف قضایی، نظامی و اجرایی استان فارس، بیان کرد: قبل از آزادی زندانیان باید یک کلاس مقدماتی برای آنان برگزار شود تا دوباره به دام حوادث گرفتار نشوند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این مراسم نذر رهایی را یکی اقدامات ارزشمند دانست و گفت: بخش عمده‌ای از نقش سپاه برای رهایی زندانیان این بود که کمک کنیم این کار انجام شود وگرنه کار اصلی را خیرین انجام دادند.

در ادامه این مراسم، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان فارس نیز اظهار کرد: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی با همکاری نواحی مختلف سپاه فجر استان، خیرین و مسوولان استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ نفر به دلیل جرایم مالی غیرعمد در زندان‌های استان فارس نگهداری می‌شوند، افزود: در فرآیند رسیدگی به این افراد در گروه صلح و سازش ستاد دیه با کمک بسیج حقوقدانان و تعدادی از پاسداران بازنشسته برای اخذ رضایت و آزادی این زندانیان اقدام کردند که در پی این تلاش بخش قابل توجهی از اصل بدهی در قالب گذشت رضایتمندانه کسر شد.

مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: میزان جرایم مالی زندانیان آزاد شده با کمک خیرین در سال ۹۹، بیش از ۲۵ میلیارد تومان بوده که ۲۳ میلیارد تومان آن از سوی شاکیان بخشیده شده است.

ابراهیمی با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی از سوی رییس قوه قضاییه، بیان کرد:  در این سند بخش اصلاح مجرمان جزو رسالت سازمان زندان‌ها عنوان شده است البته این رسالت در گذشته نیز بوده و فعالیت‌های زیادی انجام شده اما در حال حاضر حساب شده‌تر باید پیش برویم.

انتهای پیام /

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰
تعداد کلیک: ۸۵۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.