English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

از ابتدای امسال تاکنون ما از دولت مطالبه‌ای نداشتیم

مدیرعامل ستاددیه کشور با اشاره به اینکه این نهاد مردمی همواره بر اصل مردم نهاد بودن خود مفتخر بوده و استوار خواهد ماند، گفت: با توجه به حمایت‌های مردمی از ابتدای سال تاکنون ما از دولت مطالبه‌ای نداشتیم.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مدیرعامل ستاددیه کشور در نشست خبری خود تقدیر از حمایت‌های همیشگی نیکوکاران ملائک کردار کشور گفت: با تأسی از سیره نبوی و سنت علوی امروز در وهله اول خیرین این ستاد خود اولیاء‌دم و شکات پرونده‌هاهستند که در تسریع یک آزادی بیشترین کمک را به این فرآیند دارند.

وی کمک‌های همیشگی مردم به این ستاد را تنها به وجوهات نقدی محدود نکرد و گفت: تجربه نشان داده نیکوکارانی که وقت گذاشته و با وجود گرفتاری‌های شخصی در اخذ گذشت رضایتمندانه و بیشتر در آشتی دادن یک زوج در آستانه طلاق تلاش می‌نمایند، اقدام این نیکوکاران جدای از ارزش مادی، منشاء خیرات دیگری هم می‌شود که تحقق آنها صرفا با اعطای یک مال یا یک وجه مشخص هرگز ممکن نخواهد بود.

جولایی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 5 هزار آزادی زندانی جرائم غیرعمد داشته‌ایم، اظهار داشت: همیشه اولین کمک‌ها را در این زمینه مقام معظم رهبری و پس از آن روسای قوای سه‌گانه به ستاد دیه داشته اند که ما از آنان کمال تشکر را داشته و از تک‌تک افرادی که خالصانه ولو با مقداری بسیار اندک در امر معنوی آزادی زندانیان یار و یاور این ستاد هستند کمال تشکر را داریم.

جولایی با بیان اینکه ورودی پرونده‌های تصادف رانندگی با شیب ملایمی انجام می‌شود و در این زمینه کاهش داریم، ادامه داد: متاسفانه روند ورودی مددجویان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری با شیب تندی مسیرش را ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد:‌ متاسفانه تلفات روستایی رشد بالایی دارد و محکومان مربوط به رانندگی نیز در کشور رشد چشمگیری داشته‌اند.

وی با اشاره به این که اعمال مقررات خاص بانکی در گرفتن دسته چک نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد، گفت: متاسفانه اکنون در کشور ما وام گرفتن باب شده و افراد باید به تعهداتی که به عنوان ضامن دارند توجه لازم را داشته باشند.

جولایی با اشاره به قانون بیمه شخص ثالث که در سال 47 تصویب شد، گفت: ستاد دیه از سال 78 متوجه شد که آمار مربوط به زندانیان تصادفات رانندگی در کشور رو به افزایش است و از سال 84 ما موضوع را به طور جد پیگیری کردیم که لایحه مربوط به بیمه شخص ثالث در نهایت از دولت به مجلس آمد. در 31 اردیبهشت ماه سال 87 این لایحه رای آورد و 20 شهریور ماه سال 92 قانون 5 ساله مربوط به آن به پایان رسید و ما توانستیم قبل از پایان قانون پنج سالهبه مدت 18 ماه آن را تمدید کنیم.

ومی ادامه داد: امیدواریم قبل از پایان اسفند سال 93 لایحه بیمه شخص ثالث از دولت به مجلس بیاید و قول‌های مساعدی را از وزیر دادگستری اخذ کرده‌ایم که لایحه هر چه سریع‌تر به مجلس بیاید و ان‌شاء الله طرح دائمی شدن آن در نظر گرفته شود.

مدیرعامل ستاد دیه یادآور شد: در سال 82، 30 هزار و 200 راننده در تصادفات رانندگی به زندان وارد شده است که خوشبختانه با اجرایی شدن قانون بیمه شخص ثالث اکنون فقط هزار و 79 نفر راننده در تصادفات رانندگی به زندان‌ها وارد می‌شوند.

جولایی با بیان این که در ماه مبارک رمضان امسال 180 جشن گلریزان برگزار شد گفت: حدود 35 میلیارد تومان در ماه مبارک رمضان امسال از سراسر کشور به ستاد دیه کمک شد. همچنین 512 نفر از زندانیان در این ماه با کمک ویژه مردم آزاد شدند.

وی افزود: 54 هزار و 11 نفر از انسان‌های شریف کشورمان با مراجعه به بانکهای ملی و ملت و رفاه و صادرات توانستند 18 میلیارد تومان به ستاد کمک کنند، این در حالیست که در سال گذشته فقط 15 هزار و 497 نفر به بانکها مراجعه کرده بودند.

جولایی تاکید کرد: 32 هزار و 134 زندانی جرایم غیرعمد (بدهکاران مهریه، دیه و حوادث کارگاهی و ...) از فروردین سال جاری تا آذر ماه به زندان وارد شدند که از این تعداد 3هزار و 423 نفر مربوط به تصادفات رانندگی، 19 هزار و 56 نفر محکوم مالی، هزار و 157 نفر مربوط به حوادث کارگاهی، 5 هزار و 314 نفر بدهکار مهریه و 2 هزار و 984 نفر مربوط به نفقه بوده‌اند.

 

۷ دی ۱۳۹۳ ۱۵:۰۴
تعداد کلیک: ۲,۶۹۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (3 رای)
  • ترابی
  • ۱۱ دی ۱۳۹۳ ۱۲:۳۱
  • 0
  • 0
    0

بسیارعالی جامع ومفیدبود خداقوت دهد

  • محمد علی لهراسبی
  • ۱۶ دی ۱۳۹۳ ۰۹:۳۴
  • 0
  • 0
    0

بنام خدا . با توکل بر خداوند متعال و پشتوانه چون جناب حاج آقای جولایی این موفقیت ها دست یافتی است . انشاالله موفق و پیروز باشید .


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.