English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

۸۴ زندانی غیرعمد در اردبیل به آغوش خانواده بازگشتند

پنجمین جشن آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی استان اردبیل برگزار و به همت خیرین ۸۴ زندانی به آغوش خانواده های خود برگشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در آیین آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اردبیل با قدردانی از خیرین استان که در راستای حبس‌زدایی تلاش می‌کنند، گفت: مردم استان اردبیل به لحاظ داشتن اعتقادات عمیق معنوی و ولایی همواره در مشارکت‌های مردمی و کارهای خداپسندانه حضور فعالی داشته و در جهت کاهش زندانیان جرایم غیرعمد و خاصه محکومان مالی استان با ستاد دیه همکاری لازم را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش آمار ورودی زندانیان مالی باید فرهنگ‌سازی لازم در جامعه صورت گیرد افزود: اشاعه این فرهنگ باید از نهاد خانواده و ترویج ازدواج آسان و مهریه‌های کم آغاز شود چرا که شاهد هستیم تعداد محکومان مالی مهریه در استان اردبیل روز به روز در حال افزایش است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه به آثار و تبعات منفی شیوع ویروس کرونا در میزان درآمد و معیشت مردم اشاره کرد و گفت: درصد بالایی از محکومین مالی در زندان‌های استان با توجه به شیوع ویروس کرونا گرفتار مشکلات مالی و بدهی‌های سنگین شده‌اند و باید در راستای حل معضلات معیشتی مردم، تسهیلات و وام‌های کم بهره اختصاص و با همت خیرین و نهادهای مردم نهاد در راستای حل مشکلات گام‌های مؤثری برداشت.

وی تصریح کرد: تمامی هزینه‌های جمع‌آوری شده توسط خیرین و نهادهای مردمی صرف آزادی زندانیان مالی و غیرعمد می‌شود و امیدواریم مردم خیر و نوع دوست استان اردبیل با مشارکت در طرح نذر هشتم که به نام حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام در هشتم هر ماه برگزار می‌شود دستگاه قضائی و ستاد دیه استان را در آزاد سازی زندانیان مالی یاری کنند.

آزادی ۱۶۹ نفر از محکومین مالی اردبیل در سال جاری

در ادامه سید مجتبی حسینی مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با بیان اینکه با کمک و مشارکت خیرین و نیکوکاران استان اردبیل میزان زندانیان و محکومان مالی زندان‌ها کاهش پیدا کرده است اظهار کرد: در سال جاری ۱۶۹ نفر زندانی با کمک ۳۴ میلیارد تومانی از زندان‌ها آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی آمار آزاد سازی مستقیم زندانیان از بازداشتگاه‌ها ی استان در سال جاری را با حضور خیرین ۸۴ نفر با اختصاص ۳۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف و گروه مشاوران ستاد دیه زمینه کاهش مبالغ بدهی فراهم و شاکیان پرونده‌ها از ۳ میلیارد تومان بدهی خود گذشت کردند.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل تصریح کرد: به تعداد ۳۰ نفر از محکومین مالی نیز تسهیلات بانکی به میزان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال فراهم شده و برای ۱۱۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیز از طریق ستاد دیه کمک بلا عوض ۱ میلیارد تومانی اختصاص داده شد.

انتهای پیام /

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۰۹:۳۰
تعداد کلیک: ۸۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.