English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 31 زندانی غیرعمد کرمانی ‌به‌مناسبت ولادت‌ حضرت ‌زهرا (س)

به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در هفته جاری تعداد 31 مددجوی غیر عمد استان کرمان از بن حبس رهایی خواهند یافت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید حجت‌الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در جلسه هیات امنای این نهاد حمایتی که در سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان برگزار شد گفت: در قالب طرحی با عنوان «زندان جای مادران نیست» 31 مددجوی واجدشرایط که با عناوین ارتکابی به جرائم غیر عمد در بند حبس حضور دارند تا روز شنبه (18 بهمن ماه) از بند آزاد و به آغوش گرم خانواده بازخواهند گشت.

وی در خصوص مبلغ بدهی این محبوسان اظهار کرد: بیش از 259 میلیارد و 677 میلیون ریال برای آزادی این زندانیان عائله‌مند نیاز بود که با تلاش نمایندگان ستاد دیه در جلسات صلح و سازش بیش از 191 میلیارد و 771 میلیون ریال از مبلغ محکومٌ‌به از شکات گذشت گردید و در نهایت مقدمات استخلاص این تعداد از مددجویان با پرداخت مبلغ 16 میلیارد و 270 میلیون ریال فراهم گردید.

موسوی قوام ادامه داد: قابل تامل ایت که 4 نفر از این محکومان در آستانه آزادی نسوان بدهکار مالی هستند که زمینه آزادی این تعداد محکوم با پرداخت مبلغ 1 میلیاردو 510 میلیون ریال از محل کمک های مردمی ستاد دیه استان تامین شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمان یادآور شد: زندان تبعات اجتماعی زیانباری را برای شخص مددجو و خانواده او بدنبال دارد، حال اگر فرد زندانی مادر خانواده باشد که به نوعی ستون و بنیان یک زندگی است، این دامنه آسیب بیشتر و بیشتر خواهد بود. برای همین منظور و با درگ همین حساسیت تلاش و برنامه‌ریزی ما به نحوی است که زنان و در ادامه بیماران و کهنسالان در اولویت طرح‌های حمایتی باشند.

موسوی قوام در پایان گفت : در حال حاضر تعداد 144 مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی آن‌ها رقمی بالغ بر6 میلیارد  تومان نیاز است.

انتهای پیام /

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۰۷:۳۷
تعداد کلیک: ۸۵۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.