English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

روند اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرعمد تسهیل می‌شود

دادیار ناظر زندان تبریز گفت: با اجازه حاصله از دادستان عمومی و انقلاب تبریز در راستای تشکیل و تکمیل پرونده‌های حمایتی به زندانیان غیرعمد، روند اخذ مرخصی برای این دسته از زندانیان تسهیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد و روند آزادسازی زندانیان تحت حمایت ستاد دیه شعبه استان آذربایجان شرقی، باحضور قاضی ناظر زندان تبریز و مسئولین ستاددیه برگزار شد. 

در این جلسه که به منظور کاهش جمعیت کیفری زندانها و اجرایی نمودن سیاست‌های این نهاد مردمی تشکیل گردید مسائل و مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد مالی غیرکلاهبرداری با حضور مشترک با دادیار ناظر، مدیر زندان تبریز و مدیرعامل و مددکاران ستاددیه استان آذربایجانشرقی بررسی شد.

فاضل‌نیا دادیار ناظر زندان مرکزی تبریز در سخنانی اهتمام ستاددیه و کمک و مساعدت خیرین به امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را از موهبت‌های الهی به این قبیل زندانیان نیازمند ارزیابی کرد و گفت: واقعا این فرصت بسیار مغتنم و ارزشمندی است که انسان‌هایی با نیات خالص و الهی در مسیر حل مشکلات بندگان نیازمند گام برمی‌دارند. 

وی با تقدیر از اقدام برخی افراد که با بذل کمک‌های  مالی و عده‌ای نیز با اختصاص وقت در این مسیرخدمت می‌کنند، افزود: به شخصه از نزدیک بارها شاهد بوده‌ام مددکاران و مسئولین ستاددیه در پاره‌ای از موارد بیش از خانواده درجه یک زندانیان، پیگیر امورات آزادی آنان هستند. 

دادیار ناظر زندان مرکزی تبریز گفت: البته از حساس برخی مسئولین دلسوز و پیگیری دغدغه رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکزی استان هم باید قدردانی کرد که در یک حرکت منسجم و و با به کارگیری ظرفیت نیروهای درون سازمانی و برون سازمانی ستاددیه استان را به یکی از فعال ترین و موفقترین ستاددیه کشور تبدیل کرده‌اند .

وی افزود: به برکت این اقدامات، مدت زمان حبس و بازداشت زندانیان جرایم غیر عمد در زندان تبریز در مقایسه با سایر زندانها کم بوده و این بیشتر به برکت همکاری خوب زندانهای این استان با ستاددیه صورت پذیرفته است.

قاضی ناظر زندان تبریز گفت: در راستای تسریع فرایند تشکیل پرونده‌های حمایتی و جمع آوری و ارائه مدارک به ستاددیه و معرفی وثیقه و ضامن معتبر به بانک عامل در پرونده های تسهیلات با اجازه حاصله از دادستان عمومی و انقلاب دادسرای عمومی و انقلاب دادسرای تبریز و هماهنگی نجاری معاون دادستان علاوه از مرخصی‌های مشمول شورای طبقه بندی زندان به هرکدام از زندانیان در صورت ضرورت و نیاز به حضور فیزیکی زندانی برای تشکیل و تکمیل پرونده ها به استناد معرفی نامه ستاددیه استان به مقدار مورد نیاز  مرخصی ویژه اعطاء می‌شود.

عضو شورای طبقه بندی زندان تبریز با اشاره به اولویت بهره مندی زندانیان از خدمات ستاددیه افزود: علاوه بر اولویت‌های تصریح شده در شیوه نامه‌های ستاد دیه،  زندانیانی که مدت زمان بیشتر تحمل حبس و حضور در زندان را  داشته و در پرداخت بخش از بدهی و آورده نقدینگی مددجو و اخذ گذشت از شاکیان مشارکت می‌کنند از اولویت ما برای آزادی برخور دارند.

استادی، مدیر زندان تبریز نیز ستاد دیه را بازوی توانمند سیستم زندانبانی در امر کاهش جمعیت کیفری و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارزیابی کرد و گفت: مسئولین زندان بویژه مددکاران برای تکمیل پرونده و پیگیری امور زندانیان جرایم غیرعمد پرونده‌های تسهیلات آمادگی کامل دارند.

مدیر زندان تبریز با ابراز خرسندی از چنین جلسات  از حضور دادیار ناظر زندان و مدیر عامل و کارشناسان ستاد دیه در زندان تبریز و ملاقات با زندانیان تشکر و دستوراتی را نیز جهت پیگیری امورات زندانیان جرایم غیر عمد به مددکاران زندان صادر کرد .

 

 
۷ دی ۱۳۹۳ ۱۴:۴۱
تعداد کلیک: ۲,۸۰۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.