English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 10 زندانی غیرعمد استان یزد در روز شهادت حضرت زهرا (س)

در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله‌علیها در مراسمی با عنوان یاس کبود، ۱۰ محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، دادستان عمومی و انقلاب یزد در برنامه «یاس کبود» ویژه آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد اظهار کرد: از اصول ستاد دیه، کمک به زندانیان نیازمند است و قرار نیست اگر کسی به عمد تخلفی مرتکب شود، از این کمک‌ها بهره‌مند شود.

محمدرضا حدادزاده افزود: خوشبختانه بخش عمده‌ای از بدهی نیازمندان جرائم مالی از طریق خود آن‌ها و کمیته صلح و سازش از شکات رضایت اخذ می شود و بقیه را ستاد دیه با کمک نیکوکاران تامین می‌کند.

وی افزود: کمک به آزادی محکومان مالی، گره گشایی از محکومٌ‌علیه نیز است و در واقع نیکوکاران با یک کمک، به دو خانواده نیازمند کمک کرده‌اند زیرا شخص دوم به عنوان شاکی نیز نیازمند محسوب می‌شود.

دادستان یزد با اشاره به سخنان رئیس قوه قضاییه درباره اهمیت اشتغال زندانیان بیان کرد: عمده‌ترین مسئله‌ای که باعث می‌شود چرخه جرم تکرار شود، بیکاری است که در این حوزه هم انجمن حمایت از زندانیان و اداره کل زندان‌ها برنامه‌های مناسبی دارند که برای اجرا و تحقق آن لازم است سایر دستگاه‌ها نیز حمایت کنند.

بدهی ۱۰ محکوم مالی آزاد شده بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال بود

سرپرست اداره کل زندان‌های استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام صلی‌الله‌علیه درباره کمک به دیگران اظهار داشت: از محبوب‌ترین کارها نزد خداوند، کمک به مسلمان و برطرف کردن اندوه دیگران است که این مهم در ستاد دیه استان یزد با همکاری نیکوکاران یزدی به خوبی انجام می‌شود.

حسین سبزواری ضمن تقدیر از زحمات کمیته صلح و سازش ستاد دیه برای اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات این پرونده‌ها اظهار کرد: مبلغ بدهی این ۱۰ مددجو بیش از ۵۳ میلیارد ریال بود که مبلغ ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط این کمیته از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شد و با پرداخت مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زمینه آزادی این ۱۰ محکوم فراهم آمد.

وی با تاکید بر نقش به سزای کمک خیرین و نیکوکاران استانی در آزادی محکومان مالی گفت: در استان یزد کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تبدیل به یک سنت حسنه شده تا جایی که در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا ما شاهد اختصاص هزینه‌های مراسم ختم، سوم، چهلم و سالگرد به این امر مهم بودیم.

سبزواری ضمن دعوت از نیکوکاران استان به پویش‌های آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تاکید کرد: کمک به آزادی افراد اقدام پسندیده‌ای است که در اسلام نیز مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

1

1

1

انتهای پیام /

۲۹ دی ۱۳۹۹ ۰۷:۱۷
تعداد کلیک: ۸۹۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.