English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 63 زندانی غیرعمد در سفر رییس قوه قضاییه به کرمانشاه

در نوزدهمین سفر استانی رییس دستگاه قضاء به کرمانشاه زمینه آزادی 63 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد کرمانشاه طی دو مرحله فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید ابراهیم رئیسی فردا اواخر هفته گذشته (18 دی ماه) با هدف بررسی مشکلات حقوقی و اداری در محاکم قضایی به همراه جمعی از مسئولان عالی قضائی به استان کرمانشاه سفر و از نزدیک با برخی از محبوسان و بویژه محکومان مالی و بدهکاران دیات حوادث غیرکلاهبرداری دیدار داشتند.

مسئولین کرمانشاهی اگرچه به همت خیرین نوعدوست استان در نه ماهه سال‌جاری زمینه آزادی 125 مددجوی جرایم غیرعمد را فراهم نموده‌اند اما با این وجود هم‌اکنون 588 زندانی غیربزهکار به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در این استان تحمل حبس می‌کنند که به دلیل کثرت این دسته از محبوسان، کرمانشاه در شمار ده استان پرجمعیت به لحاظ تعداد زندانی غیرعمد قرار دارد.

سالروز شهادت سردار سلیمانی سبب خیر شد تا در سفر استانی رییس دستگاه قضاء به کرمانشاه، به برکت سال‌های عمر این شهید گرانقدر مددکاران زندان‌ها و اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه با بررسی دقیق 63 پرونده و تامین منابع مالی آن‌ها که در فرآیند آزادی تقریبا نیمی از مبلغ محکومٌ‌به در قالب گذشت رضایتمندانه از اصل بدهی کسر شده است نسبت به  مختومه شدن این پرونده‌ها اقدام نمایند.

اصل بدهی این 63 محکوم که غالبا عائله‌مند هستند، رقمی بالغ بر 5 میلیارد و 100 میلیون تومان بود که با تلاش‌های صورت گرفته از سوی ستاد دیه استان و البته همیاری اولیاءدم و شکات خصوصی این رقم تا میزان 2 میلیارد و 350 میلیون تومان کاهش یافت تا مسببات رهایی محکومان یاد شده که مقرر گردیده است طی دو مرحله آزاد شوند، بیش از پیش تسهیل شود.

طبق برنامه زمانبدی تعداد 10 نفر از محکومان مالی تحت حمایت ستاد دیه با رقم بدهی بالغ بر 300 میلیون تومان روز پنجشنبه در حاشیه دیدار آیت‌الله رییسی با جمعی از قضات محاکم و مقامات استان کرمانشاه آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند. کار آزادی مابقی نفرات قید شده در فهرست نیز در روزهای آتی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام /

۲۰ دی ۱۳۹۹ ۰۷:۴۴
تعداد کلیک: ۱,۰۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.