English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نذر هشتم در قوچان آزادی 8 زندانی غیرعمد را فراهم نمود

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: در دومین مرحله از اجرای طرح نذر هشتم، 8 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در قوچان آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور؛ سعید سرباز جانفدا با اعلام این خبر اظهار کرد: به همت نمازگزاران مسجد جوادالائمه علیه‌السلام (واقع در مشهد) طرح نذر هشتم به نیت امام رضا علیه‌السلام از ۲ ماه پیش آغاز شد که از این طریق گفتمان آزادی زندانیان نیازمند به بطن جامعه کشیده شد تا مساجد، محلات و مردم پای‌کار آمده و در این ار حسنه که سابقه‌ بالایی در نزد مردمان این سرزمین دارد مقدمات آزادی جمعی از محبوسان تحت حمایت ستاد دیه فراهم شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: زندانیان آزادشده در این طرح توسط خیران جذب مساجد شده و تا زمانی که به استقلال معیشتی و وضعیت مالی تثبیت ‌شده نرسند تحت حمایت خیران و مردم منطقه خواهند بود.

وی با اشاره به طرح پایش زندانیان در این استان افزود: در مجموع ۱۶ هزار زندانی در زندان‌های استان وجود دارند که بیشترین آن‌ها در ارتباط با جرائم مواد مخدر زندانی شده‌اند و با اجرای طرح‌های درمانی در داخل و خارج زندان امیدواریم این تعداد کاهش پیدا کند.

رییس اداره زندان و اقدامات تأمینی و تربیتی قوچان نیز در این مراسم با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ زندانی غیرعمد در این زندان وجود دارند، گفت: طرح نذر هشتم طرح معنوی است که با خلاقیت مدیرکل زندان‌های استان اجرایی شد و طی تفاهم‌نامه‌ای مشترک با امور مساجد مقرر شد مساجد در زمینه فرهنگی و آزادی زندانیان نیز کمک‌رسانی کنند.

شاکری افزود: در این طرح  هشت زندانی شهرستان با بدهی ۱۱۷ میلیون تومان آزاد شدند که ۷۱ میلیون تومان از این بدهی توسط شاکیان بخشیده شد و مابقی توسط خیران مسجد عسگریه پرداخت گردید.

امام‌جمعه قوچان نیز با تأکید بر اینکه مسجد سنگر و راهگشای جامعه است گفت: مسجد می‌تواند مسیر جامعه را مشخص می‌کند لذا باید فرهنگ‌سازی را از این محل آغاز کرد.

حجت‌الاسلام دستجردی افزود: برای مسجد در تراز انقلاب اسلامی باید مسیر اصلاح و اشتغال در جامعه را در نظر گرفت و آزادی زندانیان یکی از این راه‌هاست که می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌ها به اصلاح و برگشت افراد به جامعه کمک کند.

ولیدخت، دادستان عمومی و انقلاب قوچان نیز بابیان اینکه در طرح نذر هشتم هر ماه هشت محکوم مالی به کمک مؤمنان و خیران آزاد می‌شوند گفت: نقش محوری مساجد در این طرح ظاهر می‌شود پس اگر بتوانیم مشکلات زندانیان جرائم غیر عمد را به مساجد منتقل کنیم می‌توان با کمک‌های خیرخواهانه مؤمنان زمینه آزادی این گروه از زندانیان را فراهم و علاقه‌ به معارف اسلامی را در دل آنان ایجاد کرد.

در اجرای طرح نذر هشتم به نیت امام مهربانی، حضرت امام رضا علیه‌السلام در هشتمین روز هر ماه هشت زندانی جرائم غیرعمد توسط یکی از مساجد استان آزاد می‌شوند.

این طرح در مدت یک ‌ماه توانسته است ۱۶ زندانی را به آغوش خانواده بازگرداند که در این راستا مسجد عسگریه قوچان به‌ عنوان دومین پایگاه عبادی در استان با کمک خیران هشت زندانی این شهرستان را آزاد کرد.

انتهای پیام /

۹ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸
تعداد کلیک: ۱,۰۲۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.