English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کاهش جمعیت زندانیان در هرمزگان مرهون خدمات ستاد دیه است

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با تقدیر از اقدمات ستاد دیه در راستای حبس‌زدایی از زندان‌ها گفت: این تعدیل نفرات تا حدود زیادی به خدمات ستاد دیه باز می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، نهمین جلسه هیات امناء نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان با حضور علی صالحی رییس کل دادگستری استان، علی شمس بازرس ستاد دیه کشور و مشاور ریاست سازمان زندانها و کیشانی مدیر کل زندان‌های استان و احمد مرادی‌نژاد مدیر نمایندگی ستاد دیه در سالن اجتماعات این نهاد مردمی در شهر بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیر نمایندگی این ستاد مردمی در سخنانی اظهار کرد: با احتساب 12 زندانی آزاد شده در روز میلاد با سعادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 152 زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی 19 میلیارد و 693 میلیون تومان از بند حبس رهایی یافتند که در روند رسیدگی به پرونده این افراد شکات خصوصی تا میزان 47 درصد گذشت کرده‌اند.

در ادامه علی شمس بازرس ستاد دیه مرکز و سرپرست بنیاد تعاون کشور در سخنانی حمایت از زندانیان نیازمند را حمایت از خانواده‌های دردمند مطرح کرد و گفت: هم اکنون 86 زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های استان هرمزگان تحمل حبس می‌کنند که طبق آمار از همین جمعیت زیر صد نفر تنها 60 نفر آن‌ها تک قرار بوده و در زمره مددجویان ستاد دیه می‌توانند قرار گیرند.

وی با تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در راستای حبس‌زدایی افزود: با توجه به چشم‌انداز پیش بینی ۵ ساله که ابتدای آن به سال ۱۳۹۵ باز می‌گردد، جایگاه ستاددیه هرمزگان در پیش‌بینی‌های انجام شده مطلوب بوده و در بعضی آمارها بیش از حدّ انتظار ظاهر شده است.

علی صالحی، رییس کل دادگستری استان هرمزگان و رئیس هیئت امناء ستاد دیه نیز ضمن تشکر از حمایت‌های ستاد دیه کشور در امر آزادی زندانیان غیربزهکار گفت: با عنایت به تخصیص منابع مالی  و با توجه به تلاش‌های ستاد استانی مجموعه قضایی نیز با رفع موانع موجود در ارایه دادخواست اعسار و مماشات در تقسیط عادلانه و بعضا تعدیل اقساط مربوط به دیون محکومان غیرعمد نهایت تلاش را در امر زندان‌زدایی و کاهش جمعیت فعلی زندان‌ها دارد.

وی ادامه داد: محاکم رسیدگی کننده در خصوص دادخواست‌های اعسار با تعیین پیش پرداخت حداقلی و از آن سو با اولویت قرار دادن مجازات‌های جایگزین حبس در تلاش هستند آمار دو رقمی زندانیان غیرعمد را در استان به امید خدا تک رقمی نمایند.

صالحی با اشاره به این که کاهش تعداد زندانیان تا حدودی مرهون خدمات و اقدامات ستاد دیه استانی است، گفت: اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه ستاد مردمی دیه که تأسیس آن را باید از برکات انقلاب اسلامی برشمرد امید‌های از دست رفته‌ای را احیاء کرده است که امیدواریم این رویه حمایتی تا آزادی تقریبا 60 زندانی غیرعمد حال حاضر این استان تداوم یابد.

انتهای پیام /

۷ دی ۱۳۹۹ ۱۵:۳۹
تعداد کلیک: ۸۸۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.