English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بدهی هزار میلیارد تومانی ۱۰۶۰ زندانی غیرعمد تهرانی

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: حدود ۱۰۶۰ زندانی جرائم غیرعمد برای هزار میلیارد تومان بدهی در زندان‌های تهران به سر می‌برند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جلسه ستاد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تهران بزرگ، روز گذشته ( 2 دی ماه) با حضور اعضای بسیج حقوقدانان کشور، در سالن بصیرت مجتمع 13 آبان بسیج دانشجویی (لانه جاسوسی) برگزار شد.

منوچهر رحمانی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران در این جلسه با تشریح علل و چگونگی راه‌اندازی ستاد دیه کشور توسط شهید لاجوردی گفت: در سال 1369 که شهید لاجوردی رئیس سازمان زندان‌ها بود، از چند زندان بازدید داشت و متوجه شد بسیاری به دلیل بدهی دیه ناشی از تصادفات رانندگی در زندان هستند. ایشان با اصناف و بازاریان وارد مذاکره شد و مبلغی برای آزادی این زندانیان جمع‌آوری کرد که در نهایت بنای ستاد دیه گذاشته شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های بعدی ستاد دیه در مجلس منجر به اجباری شدن بیمه خودرو شد، گفت: از آن زمان می‌توان گفت که ما زندانی دیه تصادفات رانندگی نداریم. به این دلیل ستاد دیه برنامه‌های خود را بر آزادی سایر بدهکاران مالی غیرعمد متمرکز کرد؛ مانند زندانیان مهریه، حوادث کار و امثال آن‌ها.

رحمانی ادامه داد: روند فعالیت ستاد دیه به این شرح است که در وهله نخست زندانی که دارای حسن اخلاق در زندان است، درخواست خود را ارائه می‌دهد. پس از آن، از شکات دعوت می‌کنیم تا مصالحه شکل بگیرد. اگر مصالحه نشد مشاوره‌های لازم را به زندانی ارائه می‌دهیم و در نهایت با کمک خیرین زمینه آزادی زندانیان را فراهم می‌سازیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران افزود: حدود 1060 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های تهران هستند که حدود 600 تن از این افراد در عین حال جرائم عمد هم دارند. پس حدود 500 نفر به دلیل بدهی‌های غیرعمد در زندان‌های تهران به سر می برند که واجد شرایط کمک هستند. زندانیانی که مجموع بدهی‌شان رقمی بالغ بر هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: سال قبل 800 زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کردیم و در این راه تنها 20 میلیارد تومان هزینه شد، زیرا ستاد تنها پیش‌قسط بدهی را می‌پردازد و باقی اقساط تعیین‌شده از سوی مراجع قضائی را فرد آزادشده پرداخت می‌کند که با طرح اعسار از سوی زندانی تعیین می‌شود.

انتهای پیام /

۳ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۰۵
تعداد کلیک: ۸۵۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.