English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گذشت 45 میلیارد ریالی شکات یزدی

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان یزد گفت: شاکیان یزدی از ابتدای سال‎جاری تاکنون بیش از 45 میلیارد ریال از طلب خود را بخشیده‎اند و البته مابقی بدهی‌ها با کمک خیران و بانک‌ها پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، «اسلام افشون» در گفت‌وگو با حمایت ، با اشاره به اینکه 35 زندانی جرایم غیرعمد در 6 ماه نخست سالجاری از زندان‌های استان یزد آزاد شدند، افزود: این افراد بدهی بالغ بر 67میلیارد ریال داشتند که با پیگیری‌های کارشناسان کمیته صلح وسازش ستاد دیه شعبه استان 45 میلیارد ریال از این مبلغ از شاکیان رضایت گرفته شده است.

 وی اضافه کرد: با کمک خیران و وام‌هایی که توسط بانک‌ها به افراد ارایه شد مابقی بده‌یها نیز تسویه شد و زندانیان واجدشرایط از زندان‌های استان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان یزد همچنین یادآور شد: در سال گذشته 67 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند.

  اکثر پرونده‌ها به مصالحه ختم می‌شود

افشون در ادامه سخنانش با بیان اینکه بیشترین پرونده‌ها با رضایت شکات به صلح می‌انجامد، تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته در مورد گذشت، این موضوع از سوی مردم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همواره نگاه ما در این نهاد مردمی، رعایت حقوق هر دو طرف پرونده بوده و همه تلاش ما بر این اصل استوار است.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان یزد همچنین با اشاره به عملکرد سه ماهه اخیر این استان افزود: در این مدت 14 زندانی غیرعمدی که با بدهی بالغ بر 19 میلیارد و 648 میلیون ریال در زندان‌های استان به سرمی‌بردند، با همت و گذشت 14 میلیارد و 428 میلیون و 607 هزار ریالی شکات و طلبکاران از زندان آزاد شدند.

این مقام مسئول در ستاد دیه استان یزد با بیان اینکه سال گذشته هم 3 نفر از محکومان مالی که در زندان شهرستان اردکان به سر می بردند با پرداخت 390 میلیون ریال آزاد شدند، خاطرنشان کرد: امسال نیز 12 نفر محکوم مالی در زندان اردکان به سر می‏برند که برای آزادی آنها15  میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان این که این تعداد زندانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است، افزود: در سال گذشته نیز تعداد زندانیان جرایم غیرعمد مالی در استان با 17 درصد کاهش نسبت به سال 91 به 58 نفر رسید که 48 نفر از این افراد آزاد شده‌اند که آزادی 22 نفر از این تعداد از طریق ستاد دیه استان رقم خورده است.

افشون خاطرنشان کرد: ورودی زندانیان جرایم غیرعمد زندان‌های یزد در سال 1391 با 24 درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن 70 نفر بوده است که در آن سال 62 نفر آنها آزاد شدند.وی عنوان کرد: در طول 9 سال گذشته در مجموع 787 نفر از زندانیان این گروه از جرایم از زندان‌های استان به کمک ستاد دیه شعبه استان و تامین هزینه 321 میلیارد و 719 میلیون ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

  بدون شناخت راهی خانه بخت نشوید

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان یزد همچنین به جوانان توصیه کرد: بدون شناخت راهی خانه بخت نشوند، یک پرونده طلاق به دنبال خود پرونده نفقه و مهریه را به دنبال دارد؛ بنابراین اگر دقت لازم را در زمینه ازدواج  داشته باشند هیچ مشکلی برای آنان ایجاد نخواهد شد. این در حالی است که دین اسلام نیز توصیه‌های خوبی در این حوزه دارد اگر به درستی این دستورات را رعایت کنیم آینده زندگی مشترک به تباهی کشیده نمی‌شود.

وی اکثر زندانیان جرایم غیرعمد را به جرم‌ نداشتن الحاقیه بیمه شخص ثالث ذکر کرد و در این زمینه هم گفت: باید به جایی برسیم که همه رانندگان الحاقیه بیمه را دریافت کنند و به طور کامل قوانین عرصه راهنمایی و رانندگی را اجرا کنند، این در حالی است که آشنایی با معامله‌ها و نحوه برخورد با آنها را باید از قبل بیاموزند البته نکته مهم پرهیز از داد و ستد غیرضروری و بی مورد است که اگر به این موضوع نیز توجه شود نمی‌توان از تعداد زندانیان جرایم غیرعمد کاست.

 

۳ دی ۱۳۹۳ ۰۹:۳۵
تعداد کلیک: ۲,۴۸۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.