English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نذر نیکوکار هرمزگانی آزادی ۵ زندانی غیرعمد را بدنبال داشت

نیکوکاری که هر ساله به یمن میلاد با سعادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب سلام‌‌الله‌علیها نذر توزیع شرینی و شربت داشت امسال آن را برای آزادی زندانیان غیرعمد اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، احمد مرادی‌نژاد مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان با اعلام این خیر اظهار کرد: انفاق اموال از صفت‌های نیک و موکد دین مبین اسلام است که توسط ائمه معصومین به بهترین شکل ایفا شده است. به تاسی از همین سنت حسنه و با الگوپذیری از خاندان نبوت در دستگیری خالصانه از یتیمان، فقیران و بردگان خیرین شریف استان هرمزگان از ابتدای سال‌جاری تا کنون زمینه آزادی تعداد 128 زندانی غیرعمد را با رقم بدهی بالغ بر 855 میلیارد ریال فراهم نموده‌اند که مرود اخیر این احسان را می‌توان در ادای نذر یک نیوکار هرمزگانی مشاهده نمود که در سالروز ولادت اسوه ایثار و فداکار حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها با اهدای مبلغی معادل یکصد میلیون تومان زمینه آزادی 4 بدهکار مالی و 1 مدیون دیه ناشی از تصادف رانندگی را فراهم نمود.

وی با بیان این که طبق آیات ‏7 تا 11 سوره «هل‌اتى‏» سخاوت از خصایص ذاتی اهل‌بیت پیامبر بوده است، گفت: عاشقان نبوت و ولایت تا پیش از روزهای درگیر با ویروس کرونا افزون بر کمک‌های مومنانه به اقشار ضعیف در قالب برگزاری آیین‌های مذهبی به تکریم منویات دینی و انسانی می‌پرداختند که در شرایط فعلی و به دنبال محدودیت‌های تحمیل شده این امور خیریه بالکل صرف کارهای خداپسندانه‌ای چون آزادی زندانی یا دستگیری از مستمندان شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یادآور شد: امسال با توجه به شرایط اقتصادی  نامناسب و البته شیوع ویروس کرونا از تجمع و برگزاری جشن‌های گلریزان معذور بودیم اما با این وجود به برکت وجود افراد نیک‌اندیشی در اقصی نقاط ایران مساعدت به زندانیان جرائم غیرعمد متوقف نشد و به لطف نیکوکاران لبان غمزده زندانیان غیرعمد و خانواده چشم‌انتظار آن‌ها به گل لبخند باز شد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد  ۵۹ زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که استخلاص این‌ها از بند به دلیل عدم پشتوانه مادی و در برخی موارد فقدان پشتوانه معنوی تنها به حمایت نوعدوستان خیرین گره خورده است.

انتهای پیام /

۲۹ آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۴۵
تعداد کلیک: ۸۶۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.