English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 20 زندانی غیرعمد بوشهری در آستانه میلاد حضرت زینب (س)

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در آستانه میلاد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها با همت خیران ستاد دیه زمینه آزادی ۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شامل ۱۹ مرد و یک زن در استان فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، علی جمادی در آیین گلریزانی که روز چهارشنبه (26 آذر ماه) در تالار اجتماعات زندان مرکزی بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: کل بدهی این زندانیان رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که از این مبلغ تا میزان ۲۳۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات و رقمی در حدود ۵۹۰ میلیون تومان نیز به صورت کمک‌های ویژه در اختیار این محکومان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با احتساب این مددجویان آزاد شده از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد ۱۱۶ زندانی جرایم غیرعمد از سطح زندان‌های استان بوشهر آزاد شده‌اند که نسبت به آمار آزادی ۱۱۰ نفره سال 1398 رشد چشمگیری را تا به امروز که فصل سوم سال را پیش‌رو داریم شاهدیم.

جمادی در خصوص نحوه تامین بدهی 20 زندانی یاد شده بیان کرد: از سرجمع کمک‌های خیران برای آزادی این شمار زندانی، ۲۳۷ میلیون تومان از سوی شرکت متانول دیر تامین و پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر یادآورشد: مشارکت شرکت متانول دیر در آزادی زندانیان ثابت کرد که این شرکت علی‌رغم اینکه به فکر تولید و گردش چرخ اقتصاد مملکت است به فکر حوزه پیرامونی و ایفای نقش خود در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نیز هست.

در ادامه این برنامه، سید اسماعیل موسوی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان بوشهر نیز در سخنانی گفت: بدهی تعداد 116 زندانی آزاد شده در 9 ماهه امسال رقمی معادل ۶ میلیارد تومان بود که در کنار بخشش شاکیان از بخشی از بدهی و پرداخت یک میلیارد و ۱۹۴ میلیون تومان تسهیلات تا حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مددجویان واجد شرایط کمک ویژه اعطا شده است.

 وی افزود: هر سال در قالب برگزاری جشن گلریزان و سایر مناسبت‌ها با کمک خیران و همکاری ستاد دیه به صورت میانگین ۱۰۰ تا ۱۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در استان آزاد می‌شوند.

وی در خصوص همکاری شرکت متانول دیر برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: انتظار ما از تمام شرکت‌های پتروشیمی جنوب استان و دیگر شرکت‌های نفتی در شمال است که با همراهی و پشتیبانی ستاد دیه زمینه آزادی زندانیان بیشتری در بخش جرائم غیرعمد را فراهم کنند.

1

1

انتهای پیام /

۲۶ آذر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۱
تعداد کلیک: ۸۷۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.