English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سمنان زندانی مهریه ندارد

مدیرکل زندان‌های سمنان با اشاره به اقدامات حمایتی انجام شده از زندانیان جرایم غیرعمد گفت: امروز در سطح استان هیچ بدهکاری بابت مهریه زندانی نیست.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به دنبال تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان بسیج مستضعفین و سازمان زندان‌ها جلسه هماهنگی مدیرکل زندان‌ها و رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه پاسداران برگزار شد.

امید کهربایی در این جلسه ضمن تشریح وضعیت محکومان غیرعمد استان سمنان اظهار کرد: بعد از ماه مبارک رمضان به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا ما هیچ جشن گلریزان فیزیکی نداشتیم از همین رو با همت شخصیت‌های حقیقی و حقوقی منجمله کمک‌های بسیجیان عزیز، نیروهای مسلح بعد از این ایام نیز آیین‌ها و برنامه‌هایی را برای استخلاص حداکثری زندانیان غیربزهکار داشتیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده با سازمان بسیج حقوقدانان  افزود: در این سند همکاری که مشتمل بر چهار بخش است، تلاش شده است زندانیان قدیمی یا محکومان با مبالغ تعدیل شده در اولویت رسیدگی و آزادی باشند.

عضو هیات امناء ستاد دیه استان گفت: یکی از محورهای این تفاهم‌نامه معاضدت و همکاری‌های قضائی سپاه و بسیج با زندانیان و خانواده زندانیانی است که از حیث مالی توانایی داشتن وکیلی را نداشته باشند.

مدیر جدید اداره ‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان با بیان اینکه طی تفاهم نامه مذکور صلح و سازش برای آزادی زندانیان با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند بسیج حقوق‌دانان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: محور قابل ذکر دیگر این تفاهم نامه کمک به آزادی زندانیان با اولویت محکومان سالمند، بیمار و زنان است.

کهربایی ادامه داد: بعد از امضای تفاهم نامه بین سازمان زندان‌ها و بسیج تا امروز ۲۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به جز کلاهبرداری آزاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه آزادی ۳۵ نفر از این زندانیان واجد شرایط استان سمنان تا پایان سال هدف‌گذاری شده‌اند، افزود: با همت ستاد دیه و رؤسای زندان‌های استان امیدواریم همانطور که امروز در سطح استان سمنان حتی یک مورد هم زندانی مهریه وجود ندارد، بتوانیم زندان‌ها را از حضور بدهکاران مالی غیرعمد خالی کنیم.

انتهای پیام /

۲۴ آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۳۹
تعداد کلیک: ۸۹۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.