English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانی تبریزی به نیابت از شهید مدافع حرم محمدرضا فخیمی

خانواده شهید محمدرضا فخیمی که از او به عنوان جوان‌ترین شهید مدافع حرم آذربایجان شرقی یاد می‌کنند با تقبل بدهی یک زندانی غیرعمد زمینه آزادی مردی با سه سرعائله را فراهم نمودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حاج رسول فخیمی پدر شهید والامقام محمدرضا فخیمی هریس با حضور در محل نمایندگی ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی و اهدای دو سکه بهار آزادی زمینه آزادی یک مرد عائله‌مندی را فراهم نمود که علی‎‌رغم مشکلات معیشتی خانواده صرفا بر حسب ناتوانی مالی در تامین بدهی روانه زندان شده بود.

شهید فخیمی جوان 24 ساله‌ای از خطه آذربایجان بود که با وجود قبولی در آزمون پزشکی، اما به دلیل دغدغه‌های دینی و عرق به انقلاب به سپاه پاسداران پوست تا در ادامه خدمت به اسلام در شرایطی که تنها 15 روز از نخستین اعزام خود به سوریه می‌گذشت با ترکش‌های خمپاره در منطقه حلب به درجه رفیع شهادت نایل شود.

در شرح خلقیات این دلیمرد ایرانی به نقل از مدیر مدرسه‌ای که او در آن جا درس خوانده است، آمده: «روزی محمدرضا وارد اتاق من شد و یک بسته لوازم التحریر را روی میز گذاشت. گفت این‌ وسایل با پول توی‌جیبی‌اش تهیه شده‌اند. بعد عذرخواهی کرد که کم هستند. عقلم قد نمی‌داد آقازاده‌ای که روبرویم ایستاده یک نیکوکار باشد. قبل از این که سوال کنم سرش را پایین انداخت و خودش توضیح داد کاسبی را می‌شناختم که خودکار و دفتر و مداد را با قیمت مناسب می‌فروخت، برای همین تصمیم گرفتم خودم خرید کنم، دیگر زحمت توزیع با شما. توی چشمانش خیره شدم. سرش را بالا گرفت اما نگاهش را از خجالت روی میز دوخته بود. نمی‌دانستم چه واکنشی نشان دهم. گفتم: با این کلاس‌های تقویتی که دارید واقعا گرسنه نمی‌شوی؟ چیزی نگفت. نگاهش همچنان پایین بود. به زبان آذری گفتم: تو دیگر چه آدمی هستی، فخیمی تو واقعا هوس خوراکی‌های بوفه را نمی‌کنی؟ نکرد برای یک لحظه هم که شده نگاهی به من کند. لبخندی زد و گفت: آقا من گرسنگی را می‌توانم تحمل کنم ولی نیازمندی دوستانم را نه. بی‌زحمت خودتان به آن‌هایی که ندارند بدهید».

به گفته پدر شهید، محمدرضا فخیمی با وجود این که در آزمون پزشکی قبول شد ولی به جهت همین روحیه از خودگذشتگی، از حضور در کلاس‌های دانشگاه انصراف داد و در حالی که می‌توانست پزشک شود اما بنا به تصمیم شخصی خود وارد دانشکده نظامی امام حسین علیه‌السلام شد تا نام او در شمار مدافعان حرم ثبت شود.

گفتنی است پدر این شهید معزز که خود از جانبازان دفاع مقدس هستند، به سبب علاقمندی فرزندش به دستگیری از نیازمندان، پیش از این هم دو سکه بهار آزادی را در راستای رهایی دربندان دردمند تحت حمایت ستاد دیه به این مجموعه اهدا نموده بود. 

1

انتهای پیام /

۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۶:۰۱
تعداد کلیک: ۱,۲۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.