English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

با اصلاح قانون محکومیت‌های مالی ۱۹ هزار زندانی آزاد می‌شوند

نایب رئیس کمیسیون قضائی با اشاره به اصلاح قوانین مهریه و محکومیت‌های مالی در ۳ بند گفت: اصلاح مواد قانونی در مجلس کلید خورده است که با تصویب آن ۱۹ هزار زندانی از حبس آزاد خواهند شد.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی با اعلام این خبر اظهار کرد: 3 ماده از قانون مهریه و مالی در کمیته حقوقی خصوصی کمیسیون قضائی مجلس بحث و تبادل نظر و شده است که این مواد در کمیسیون حقوقی و قضائی نیز تصویب و نهایی خواهند شد.

وی با اشاره به اصلاح ماده یک قانون مهریه و محکومیت‌های مالی و تصویب آن بیان کرد: در این ماده محکومان مهریه، دیه و بدهکاران مالی (پولی دریافت نکرده‌اند) دیگر به زندان نخواهند رفت مگر اینکه ملائت و پولداری آنها اثبات شود.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ماده دوم نیز محکوم له و محکوم علیه اگر دادخواست تعدیل داده باشد دستگاه قضائی موطف است خارج از نوبت پرونده را بررسی و رای صادر کند.

نوروزی با اشاره به نسخ ماده 22 قانون حمایت از خانواده مصوب سال  1391 گفت: با نسخ این قانون، ماده 22 دیگر کارایی و ضمانت اجرایی نخواهد داشت و بی‌اعتبار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 20 هزار زندانی بدهکار مهریه و مالی در زندان‌های کشور وجود دارد بیان کرد: با اصلاح و تصویب مواد مختلف مهریه و محکومیت‌های مالی در مجلس، 19 هزار زندانی از حبس آزاد خواهند شد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در موضوع عسر و حرج کراهت شدید بین زن و مرد اگر بیش از 6 ماه به طول بیانجامد، در بند جدید قانون مهریه اضافه شده است که زوجه می‌تواند درخواست طلاق دهد و حاکم نیز بدون اجازه زوج با این درخواست موافقت کند.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰
تعداد کلیک: ۱,۱۰۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.