English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مهریه حقی است که مرد باید پرداخت کند

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه مهریه حق زوجه است که مرد باید پرداخت کند، تاکید کرد: بر اساس نصّ قانون اگر کسی با فریبکاری بخواهد از پرداخت این دِین فرار کند، حتماً مجازات خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که عصر دیروز (25 آبان ماه) میزبان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بود، در خصوص اصلاحات صورت گرفته در قوانین مربوط به پرداخت مهریه که نظرات متفاوتی را در پی داشت، گفت: مهریه حق زوجه است که مرد باید پرداخت کند و بر اساس نصّ قانون اگر کسی با فریبکاری بخواهد از پرداخت این دِین فرار کند، حتماً مجازات خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه فرار از دِین خودش یک جرم است، در عین حال تصریح کرد: اگر فردی در پرداخت مهریه مُعسر و ناتوان بود، با زندان امکان پرداخت دِین فراهم نمی‌شود بلکه باید با تقسیط و ایجاد برخی تسهیلات، زمینه‌ای فراهم شود که دِین خود را بپردازد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه باید مهم‌ترین دغدغه ما رفع مشکلات مردم و بازگشایی گره از کار و زندگی آنها باشد، اظهار داشت: هیچ مشکل لاینحلی در کشور وجود ندارد و باور ما این است که همه مشکلات به دست توانای جوانان عزیز و نخبگان و مدیران باکفایت و شجاع قابل حل است و امید بستن به خارجی‌ها و نگاه کردن به اخم‌ها و لبخند‌های آنها خطایی راهبردی است.

انتهای پیام/

۲۶ آبان ۱۳۹۹ ۰۸:۱۳
تعداد کلیک: ۹۱۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • علی
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ۰۱:۴۱
  • 0
  • 0
    0

سید السادات شده اونی که سکه رو از دویست هزار تومان کرده ۱۵ میلیون محاکمه کنی. منظور ما اصل کاریه است.


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.