English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمتر از 50 نفر به دلیل جرائم حوادث کارگاهی در زندان هستند

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه بدهکاران دیات تنها 2 درصد از مجموع زندانیان غیرعمد را شامل می‌شوند، گفت: در حال حاضر کمتر از 50 نفر از مددجویان ما به دلیل حوادث کار در زندان هستند.

اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا شرایط و اوضاع اقتصادی در افزایش محکومان مالی غیرعمد تاثیرگذار بوده است، گفت: در چند سال گذشته با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی تعداد زندانیان محکومان مالی افزایش داشته است. البته با توجه به بیماری کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری با صدور بخشنامه‌هایی که از سوی دستگاه قضایی اعلام شده است و همچنین دغدغه بسیاری از قضات مبنی بر اینکه محکومان مالی راهی زندان نشوند، خوشبختانه تعداد زندانیان محکوم مالی در زندان‌ها کاهش پیدا کرده است و از نظر ما وضعیت بحرانی نیست.

وی همچنین درباره برخی اخبار مبنی بر شلوغ بودن محاکم خانواده به دلیل افزایش قیمت سکه در ماه‌های اخیر گفت: قیمت سکه در سال گذشته در دفعات مختلف افزایش داشته است، اما این افزایش قیمت سکه ارتباطی به شلوغی محاکم مهریه ندارد و افزایش عددی در خصوص آمار زندانیان مهریه نداشتیم. همانطور که گفتم با توجه به مصوبات خوب آیت‌الله رییسی محکومان مالی غیرعمد یا در مرخصی هستند و یا قضات از مجازات‌های جایگزین استفاده کرده‌اند و تدبیری اندیشیده شده است که موضوع این افراد در خارج از زندان پیگیری شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم، اما در خصوص زندانیان جرائم مالی غیرعمد شرایط اصلا بحرانی نیست و نه افزایش فاحش و نه کاهش چشمگیر داشته‌ایم و شرایط تقریبا همان شرایط ابتدای سال است.

جولایی درباره محکومان حوادث کار گفت: در حال حاضر کمتر از 50 نفر به دلیل دیات فوتی و جرحی ناشی از حوادث کار در زندان هستند که به طور دقیق 19 نفر بابت مباشرت یا مشارکت ناخواسته در مرگ یک کارگر و الباقی به دلیل ایراد صدمات بدنی به دیگران محکوم به پرداخت بدهی (دیه) شده‌اند.

وی درباره اصلاح قانون چک و تاثیر آن بر کاهش محکومان چک گفت: قانون اصلاح چک یک قانون کارآمد و به روز بود که خوشبختانه ابلاغ هم شد، اما متاسفانه این قانون در اجرا نواقصی دارد که امیدواریم این مشکلات در اجرا رفع شده و با توجه بیشتری در راستای احقاق حقوق عامه و ایضا پیشگیری افراد از ورود به زندان‌ها و تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی در محاکم این قانون اجرا شود.

انتهای پیام /

۱۹ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲
تعداد کلیک: ۸۷۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.