English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

استفاده از «کارگر» بجای «معمار» پیرمرد یزدی را روانه حبس کرد

خساست گاهی خسارات جبران ناپذیری به جا می‌گذارد که به دنبال آن ممکن است مرد عائله‌مندی را در سن ۸۶ سالگی روانه حبس کند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، «نبی - ش» پیرمرد آبرومندی است که با همسر و فرزند ۳۷ ساله خود زندگی می‌کرد و درست در آستان مراسم ازدواج تک فرزندش تصمیم می‌گیرد برای راحتی احوال پسر و عروس خود یک سرویس بهداشتی را برای محل سکونت آن‌ها در خانه خود دست و پا کند.

وی در شرایطی که از لحاظ مالی اوضاع خوبی نداشته است برای این منظور به استخدام کارگری می‌پردازد که کمترین تجربه را در امر ساخت و ساز نداشته و بر حسب همین بی‌دقتی اتفاقی رقم می‌خورد که دامنش نه فقط فرد اجیر شده بلکه دامن خود کارفرمای یزدی را نیز می‌گیرد.

آقانبی در سال ۱۳۹۵ با مراجعه به اداره اوقاف درخواست خانه‌ای را برای سکونت اجاره می‌کند و این اداره با تحقیق پیرامون وضعیت معیشتی این خانواده منزلی را با اجاره‌بهای کم در اختیارشان قرار می‌دهد.

همان خانه‌ای که قرار بود آیین ازدواج کوچکی برای وصلت فرزندش انجام شود به دلیل قدیمی بودن و نیاز مبرم به بازسازی حین تخریب دیواری منتهی به توالت روی سر کارگر روزمزد آوار می‌شود.

هرچند در این حادثه فرد مذکور جان به سالم برده و تنها از ناحیه کمر و پا مصدوم می‌شود اما در ادامه به دنبال طرح شکایت صورت گرفته صاحب‌کار به پرداخت دیه بالغ بر۱۲۲ میلیون تومان محکوم می‌شود و در ادامه به دلیل ناتوانی در تامین رهسپار زندان می‌شود.

درفرآیند رسیدگی به این پرونده هرچند کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد تا میزان ۵۷ میلیون تومان را از شاکی گذشت رضایتمندانه اخذ می‌کنند اما بابت الباقی محکوم‌به این مرد در بند بسرمی‌برد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این پدر پیر در حبس باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌ ستاد دیه استان یزد با شماره ۶۶۶۶۶۶ (پست بانک) یا از طریق شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۷۰۶۶۶۶۶۶۶۸ واریز نمایند. روابط عمومی ستاد دیه استان یزد با تماس ۰۳۵۳۶۲۹۸۲۰۰ پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

۱۲ آبان ۱۳۹۹ ۱۵:۵۱
تعداد کلیک: ۹۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.